رمضان زاده: احمدی نژاد دیگر جرات ورود در عرصه انتخابات را ندارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شخصا معتقدم که احمدی‌نژاد دیگر جرات ورود در عرصه انتخابات را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، عبدالله رمضان‌زاده با اشاره به طرح موضوع یک‌دوره‌ای شدن دولت روحانی از سوی جریان‌های خاص عنوان کرد: افراطیونی که هیچ گزینه‌ای برای عرضه به مردم ندارند، شروع به تبلیغات منفی در مورد تک‌دوره‌ای بودن دولت آقای روحانی کرده‌اند؛ این در حالی است که نه تنها من بلکه بسیاری از سیاسون بر این تحلیل هستند که روحانی در دوره بعد هم رئیس جمهور ایران خواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از ادعای افراطیون مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان پروژه عبور از روحانی را کلید زده‌اند، گفت: البته سخنگوی اصلاح‌طلبان نیستم، منتها می‌گویم اصلاح‌طلبان خودشان زبان سخن گفتن دارند و نیاز به سخنگویی دیگران ندارند. هر کسی می‌تواند حرف خود را بزند، ولی دوستان اگر کاندیدایی برای عرضه دارند او را اعلام و به مردم معرفی کنند چون هیچ‌کسی را که بتواند با روحانی رقابت کند، ندارند دست به تخریب دولت می‌زنند.

رمضان‌زاده در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین رقیب روحانی را برای سال ۹۶ چه کسانی می‌دانید، یادآور شد: معتقدم مهم‌ترین رقیب روحانی تیم اقتصادی دولت است که در بسیاری از موارد به ضرر روحانی عمل می‌کند و آقای روحانی حتما باید تجدیدنظری در این تیم داشته باشد. واقعا برای آقای روحانی در حال حاضر رقیب سیاسی نمی‌بینم.

او ادامه داد: سیاست‌های اقتصادی دولت درست است، اما تیم اجرایی مناسبی برای اجرای این سیاست‌ها در دولت نیست اولویت‌بندی سیاست‌گذاری‌های دولت درست است، اما تیم مناسبی برای اجرای این سیاست‌ها ندارد و تیم فعلی بی‌اندازه محافظه‌کار است و از ریسک پرهیز می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که فکر می کنید در سال ۹۶ چه مسئله‌ای برگ برنده آقای روحانی خواهد بود، تاکید کرد: فکر می‌کنم وزنه دولت در سال ۹۶ یک برنامه ‌درازمدت اقتصادی ۱۵ ساله برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود و به نظرم آقای روحانی به فکر این مسئله است و حتما تا سال ۹۶ این کار را انجام خواهد داد.

رمضان‌زاده در مورد آرایش سیاسی طیف احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: از آمدن چهره‌ای مثل احمدی‌نژاد در عرصه رقابت استقبال می‌کنم بالاخره او تا به امروز پاسخگوی تخلفات خود و دولت‌های نهم و دهم نبوده است و با کاندیداتوری و حضور در عرصه رقابت امکان این پاسخگویی فراهم خواهد شد و این بهترین فرصت برای ملت است که دیگر از چنین افرادی رودست نخورند. با همه این ها شخصا معتقدم که احمدی‌نژاد دیگر در عرصه انتخابات ورود نمی‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد ضرورت تغییر در کابینه و بدنه مدیریتی دولت گفت: معتقدم که ضروری است دولت در فرصت باقی‌مانده تغییر جدی در کابینه خود ایجاد کند در مورد استانداران و فرمانداران هم در برخی موارد حتما نیازمند تغییر هستیم تا شاهد عملیاتی تر شدن سیاست‌های دولت روحانی باشیم. در این میان ضرورت اولیه تجدیدنظر در تیم اقتصادی دولت است.

سخنگوی دولت سیدمحمد خاتمی در مورد فعالیت تیم رسانه‌ای دولت عنوان کرد: اینکه تیم رسانه‌ای دولت کم‌کار است، واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد؛ یعنی مراکزی برای پاسخگویی در نظر گرفته شده است که این‌ها با یکدیگر هماهنگ عمل نمی‌کنند و فعال هم نیستند در حالی که دولت نیازمند یک تیم رسانه‌ای قدرتمند، فعال و به‌روز است در حالی که تاکنون این اتفاق نیفتاده است. در عین احترام به آقای نوبخت معتقدم سخنگویی دولت نیازمند یک کار تمام‌وقت است.

رمضان‌زاده در مورد عملکرد نمایندگان لیست امید گفت: اگر عدم همراه برخی اعضا را در نظر نگیریم بقیه اعضای لیست امید خیلی خوب عمل کردند و به تعهدهای خود پایبند بودند، متاسفانه کسانی که از سوی اصولگرایان معتدل در لیست امید قرار گرفتند نتوانستند به تعهدهای خود عمل کنند و این تنها ضعف لیست امید بود.

او در مورد ترکیب هیات رییسه مجلس دهم افزود: من معتقدم این بهترین ترکیب هیات رئیسه بعد از مجلس ششم بود و کاملا قابل دفاع است به نظرم بهترین وضعیت هیات رئیسه ترکیب فعلی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که پست‌های باقیمانده مجلس دهم به چه صورت تقسیم خواهد شد، گفت: فکر می‌کنم در این مورد اختلاف جدی ایجاد نمی شود و دوستان با هم فکری در این مورد به جمع‌بندی خواهند رسید.

رمضان‌زاده تاکید کرد: به نظر من شأن عارف و سوابق او اقتضا می‌کند که در مرکز پژوهش‌های مجلس قبول مسئولیت کند.

201/201

کد خبر: 651582

وب گردی

وب گردی