تصاویری از جایگاه های آینده سوخت  مخصوص گاز طبیعی و برق

در کل نمی‌توان گفت که جایگاه‌های سوخت آینده دقیقاً به چه شکلی خواهند بود؛ اما راه‌حل‌های رانندگی پاک به پیشرفت خود ادامه خواهند داد و سوخت‌های جدید با تکنولوژی‌های تازه در راه خواهند بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری اخبار خودرو، هنوز هم جایگاه‌های سوخت سنتی در جای‌جای دنیا دیده می‌شوند اما هم‌اکنون این جایگاه‌ها، سوخت‌های متنوعی را عرضه می‌کنند و ما همچنین با نوعی رقابت بین این جایگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت غیر سنتی مواجه هستیم.

یکی از کارشناسان چنین اظهار می‌دارد: استفاده‌ی خودروها از گاز طبیعی باعث توسعه‌ی شبکه‌ی عمومی و جایگاه‌های خصوصی توزیع گاز طبیعی در سراسر آمریکا شده است. برای مثال شرکت AT&T در حال حاضر بیش از ۸ هزار خودروی گازسوز را به راه انداخته و برای ۱۵ هزار دستگاه برنامه دارد.

زیرساخت‌ها برای تحویل گاز طبیعی به جایگاه‌های انفرادی به‌طور قابل‌توجهی بهبودیافته و این انتقال سوخت بسیار کارآمدتر از انتقال به جایگاه‌های گاز مرسوم بوده است، جاهایی که تأمین سوخت توسط کامیون‌ها صورت می‌گیرد.
در بسیاری از مکان‌ها لوله‌های گاز به منازل و کارخانه‌ها راه یافته و برای تأمین گرما و پخت‌وپز بکار گرفته می‌شوند بنابراین استفاده از همین روش آسان‌تر از اضافه کردن تجهیزات کمپرسور و دیگر زیرساخت‌ها برای جایگاه‌ها است.
شرکت انرژی پاک در سال‌های اخیر روی گاز طبیعی مطالعات گسترده‌ای انجام داده و بر روی ناوگان کامیون‌ها با امکان طی مسافت‌های طولانی تمرکز کرده است و جایگاه‌های سوخت پاک این شرکت در فرودگاه‌ها و مراکز صنعتی سراسر کشور دیده می‌شود.

یکی دیگر از کارشناسان در این باره می‌گوید: منعکس‌کننده‌ی رشد سریع جایگاه‌های گاز طبیعی، زیرساخت‌های شارژ خودروهای الکتریکی آمریکا است اما در این مورد “سوخت” به جایی که خودروها هستند مربوط می‌شود: راننده‌های خودروهای الکتریکی احتمالاً این خودروها را در خانه یا سر کار شارژ می‌کنند و یا حتی در پارکینگ‌ها و فرودگاه‌ها. ضرورتاً، هر پریز برق یک مکان بالقوه برای شارژ یک خودروی الکتریکی است.

اما بر خلاف جایگاه‌های سوخت سنتی، سود و مزیت تمرکز نخست نیست. درحالی‌که شبکه‌های شارژ بر پایه‌ی پرداخت پولی وجود دارند اما بسیاری از مکان‌ها هنوز شارژ رایگان را با عنوان اغوای مشتریان ارائه می‌دهند.

تسلا میلیون‌ها دلار را برای ایجاد مکان‌های شارژ بسیار سریع خرج کرده و این به خریداران اجازه می‌دهد تا محدوده‌ی حرکتی بیش از ۳۰۰ کیلومتری را در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست آورند.

اما در کل نمی‌توان گفت که جایگاه‌های سوخت آینده دقیقاً به چه شکلی خواهند بود؛ اما راه‌حل‌های رانندگی پاک به پیشرفت خود ادامه خواهند داد و سوخت‌های جدید با تکنولوژی‌های تازه در راه خواهند بود.

401

کد خبر: 651634

وب گردی

وب گردی