سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر، رگبار باران، وزش باد، گاهی رعد و برق رخ خواهد داد و غرب کشور شاهد پدیده گرد و خاک خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر، رگبار باران، وزش باد، گاهی رعد و برق رخ خواهد داد.

احد وظیفه افزود: شدت بارش امروز جمعه در استان گیلان خواهد بود. همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق و فردا شنبه در شمال غرب و شمال شرق بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

به گفته وی روز یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی به شمال غرب کشور بارش ها در شمال غرب افزایش می یابد.

وظیفه گفت: تصاویر دریافتی از ماهواره گرد و غبار را در شمال غرب کشور نشان می دهد که انتظار می رود امروز جمعه در برخی نقاط شمال غرب و غرب این پدیده همراه با کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی وجود داشته باشد. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه شرایط برای وقوع گرد و خاک برای جنوب غرب کشور مهیاست.

به گفته وی در سه روز آینده در استان های نیمه شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود و طی این سه روز دریای خزر و شرق دریای عمان و روز شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

سازمان هواشناسی هوای تهران را صاف در بعدازظهر نیمه ابری همراه با وزش باد شدید، گاهی باد و گرد و خاک و احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران ۳۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد اعلام شده است.

۲۰۲۰

کد خبر: 651873

وب گردی

وب گردی