ریزش دسته جمعی متغیرهای جهانی

بازارهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته، همگی با روند منفی معاملات را به پایان بردند و عمیق ترین افت چهار ماهه اخیر خود را به ثبت رساندند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، در بازارهای آسیایی، افت قیمت کالاهای اساسی مثل نفت و مس تأثیر بسزایی در افت قیمت سهام شرکت ها در این منطقه داشت در حالی که شاخص آسیا پاسفیک را با افت یک درصدی مواجه کرد.

در دیگر بازارهای این منطقه، شاخص تاپیکس ژاپن 0.5 درصد کاهش داشت و ین ژاپن در مقایسه با دلار آمریکا تقویت شد.

در کره جنوبی، شاخص کاسپی افت 0.3 درصدی را از آن خود کرد در حالی که شاخص اصلی بورس استرالیا نیز 0.9 درصد منفی شد.

بورس هنگ کنگ با افت 1.2 درصدی شاخص اصلی همراه شد در حالی که بورس فیلیپین هم شاهد افت 0.4 درصدی شاخص اصلی بود .

در بازار آمریکا، هم اوضاع به همین منوال بود و افت قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی هفته علیرغم افزایش قیمت روز گذشته این کالا، موجب کاهش شاخص ها در این کشور شد.

در حالی که نگرانی از انتخابات و تعیین تکلیف انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا، بازارها را تحت تأثیر قرار داده است.

در این بازار هم، شاخص داوجونز کاهش 0.5 درصدی داشت در حالی که شاخص اس اند پی 0.8 درصد منفی شد و نزدک هم افت 1.2 درصدی را از آن خود کرد .

اما در بازارهای اروپایی هم، روند حرکتی قرمز رنگ شاخص ها به چشم می خورد در حالی که افزایش قیمت دلار در مقایسه با یورو، کالاهای اساسی را با رشد قیمت همراه کرد و افت سهام موسسات خدمات مالی و بانکی بازارهای این منطقه را تحت تأثیر قرار داد.

در این بازار هم، شاخص فوتسی لندن 1.8 درصد افت کرد، داکس آلمان با کاهش 1.1 درصدی معاملات را به پایان برد در حالی که شاخص کک فرانسه 2.2 درصد کاهش داشت.

۴۰۱/۶۰۲

کد خبر: 652081

وب گردی

وب گردی