از زهر زنبور هم پول در میاورم/ از درآمدم راضی ام

کار آفرین و فعال عرصه اقتصاد مقاومتی که با 20 کندو کار پرورش زنبور عسل را آغاز کرده، هم اکنون صاحب 800 کندو زنبور عسل است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، اشتغال از دغدغه های مهم امروز جوانان است ، در این میان میانبرهایی که برخی از جوانان برای کسب کار پیدا کرده اند خواندنی است. در این خبر رموز یک کسب و کار خوب را از زبان یک کارآفرین کردستانی می‌خوانید.

موسی شریفی یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی است که در فصل های بهار و تابستان در شهرستان قروه و در روستای گرمخانی به پرورش زنبور عسل اشتغال دارد و در فصول پاییز و زمستان ترک دیار می نماید و برای ادامه کار خود به دزفول سفر می کند.
این کار آفرین نمونه در رابطه با شغل اش می گوید: در ابتدای کار خود و در سال 92 با 20 کندو شروع به پرورش زنبور عسل کردم اما امروز و به برکت حمایت های بسیج سازندگی از 800 کندو زنبور عسل برخوردار هستم. حمایت های بسیج سازندگی باعث شده است که انگیزه من نیز برای کار و اشتغال زایی دوچندان باشد و در بهار و زمستان مشغول کار شوم. امروز من موفق شده ام با پرورش زنبور عسل از هر کندو سالیانه بیش از 5 کیلو عسل خالص تولید نمایم و در اقتصاد مقاومتی و کمک به روند تولید و اشتغال زایی موثر باشم.هم اکنون در این طرح عسل طبیعی، داروهای حاصل از عسل ، برموم، ژل حاصل از عسل و سایر فرآورده های عسل تولید می شود.

"ما نیاز به حمایت ارگانها و دستگاه های دولتی داریم و باید سایر دستگاه ها نیز همچون سپاه پاسداران و همچون بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی وارد شوند." این ها صحبت این کارآفرین قروه ای است. وی ادامه می دهد: امروز به برکت تسهیلات اشتغال زایی اقتصاد مقاومتی نه تنها من که 4 نفر دیگر نیز در این مکان صاحب شغل شده اند و از درآمد خوبی برخوردارند.در صورتی که سایر نهادها و دستگاه های دولتی نیز از طرح پرورش زنبور عسل حمایت نمایند ما می توانیم اشتغال زایی گسترده تری داشته باشیم.

این کارآفرین تاکید دارد زنبور عسل دارای اهمیت ویژه ای است و می گوید: در این طرح ما از برترین نژادهای زنبور عسل استفاده کرده ایم و از تمامی خواص آن بهره می بریم و حتی از زهر زنبور عسل استفاده می نماییم، چرا که یک گرم از زهر زنبور عسل دارای خواص بی نظیری در صنعت لوازم آرایشی است. در این طرح ما سعی داریم از امکانات محدود به بهترین شیوه استفاده نماییم چرا که حرکت در عرصه اقتصاد مقاومتی با استفاده مطلوب از حداقل امکانات برابری دارد.

شریفی در پایان این طور رمز موفقیت اش را توضیح می‌دهد: بیش از 10 سال است که در کار پرورش زنبور عسل هستم اما در طی سال جاری با حمایت بسیج سازندگی رونق بیشتری به کسب و کار خود داده ام. عسل طبیعی آویشن دیگر محصول ارزشمندی است که در سال جاری موفق به تولید آن بوده ام.به واسطه آنکه آویشن در منطقه کردستان فراوان است و از سویی به عنوان مادر تمام داروها محسوب می شود موفق به تولید عسل طبیعی ان بوده ام که خاصیت دارویی فراوانی دارد.

20103

کد خبر: 652109

وب گردی

وب گردی