عزم وزارت ارتباطات در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی

به دنبال برگزاری جلسه تشریح پروژه ها و اقدامات جدید شرکت پست دکتر واعظی بر افزایش روند رو به رشد در پروژه های اقتصاد مقاومتی و استفاده از بخش خصوصی در این پروژه ها تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ واعظی در جلسه تشریح پروژه ها و اقدامات جدید شرکت پست، ابتدا در خصوص طرح سامانه ملی یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) توضیح داد: این طرح به تحقق دولت الکترونیک و اقتصاد مقاومتی که دولت اصرار زیادی در انجام آن دارد کمک کرده و می تواند در زمره طرح های اصلی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

وی خواستار ارائه خلاصه کامل تری از این پروژه پس از تلفیق آن با پروژه GNAF شده و افزود: در معرفی این پروژه ها باید مزایای فراگیر آن که بسیاری از دستگاه ها و استانداری ها را منتفع خواهد کرد با دقت فراوان تشریح و به شناخت مخاطبان آن کمک شود.

دکتر واعظی با اشاره به کنگره استانبول در سال جاری میلادی و بازبینی کنوانسیون اتحادیه پستی جهانی اظهار داشت: با توجه به سند راهبردی کنگره استانبول، پست ایران نیز به دنبال خلق ایده های جدید و شناسایی ماموریت های نوین باشد و منتظر ارائه این سرویس ها از سوی دیگر کشورها نباشد.

وی همچنین خواستار حضور پرقدرت و توانمند پست ایران در کنگره پیش رو شده و بر افزایش سطح همکاری ها با دیگر کشورها با توجه به اجرایی شدن برجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس به پروژه های دیگر پست که توسط مجریان مربوطه در ادامه جلسه معرفی شد نظیر پست یار و طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی مسئولان پست باید استفاده از همه امکانات و سرمایه درونی باشد و نگاه انحصاری را کنار گذاشته و از بخش خصوصی نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: قطعاً با این نگاه، هم درآمد شبکه افزایش یافته و هم به ایجاد اشتغال در کشور که دغدغه اصلی دولت نیز می باشد دست خواهیم یافت.

واعظی بر استفاده از توان بخش خصوصی تاکید مجدد نموده و تصریح کرد: مسئولان پست باید با هوشمندی به تشریح صادقانه مواضع خود در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی پرداخته و به کارکنان خود اطمینان دهند که با ورود این بخش مشکلی در زمینه کاهش نیروی انسانی به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه بر نحوه آموزش صحیح و استفاده از نیروهای متخصص تاکید کرده و گفت: با توجه به ایجاد معاونت جدید فناوری اطلاعات، لازم است تا از نیروهای با انگیزه و زبده در این بخش استفاده شود و زمینه بروز خلاقیت در این افراد را فراهم نماید.

پیاده سازی طرح های معرفی شده در همه کشور و بسنده نکردن به اجرای آن در سطح استان های برخوردار دیگر نکته ای بود که دکتر واعظی بر آن تاکید نموده و خواستار اجرای همزمان این پروژه ها در سطح کشور شد.

607/601

کد خبر: 652188

وب گردی

وب گردی