کاهش دمای نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه ۲۳ خرداد از کاهش نسبی دمای نوار شمالی کشور طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا

او گفت: از روز یکشنبه ۲۳ خرداد، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. با حرکت این سامانه به سمت شرق کشور در روز دوشنبه ۲۴ خرداد برای سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و شمال شرق کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی باران شدید برای چهار استان کشور با احتمال آبگرفتگی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه شدت بارش روی استان‌های خراسان شمالی، شرق گلستان، شرق مازندران و شمال غرب خراسان رضوی خواهد بود، افزود: احتمال رخداد تگرگ، سیل و آبگرفتگی نیز در این استان‌ها وجود دارد همچنین طی سه روز آینده کاهش نسبی دما را برای نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

به گفته وظیفه، در سه روز آینده دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود، همچنین طی همین مدت در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد شدید و گرد و خاک برای برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل که شدت آن از بعدازظهر دوشنبه و طی روز سه‌شنبه خواهد بود. از بعد از ظهر امروز نیز تا سه روز آینده با وزش باد شمال غربی بر روی استان‌های واقع در جنوب غرب کشور به ویژه استان‌های خوزستان و ایلام پدیده گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۳ خرداد، کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید، در بعدازظهر باد و گرد و خاک با حداکثر و حداقل دمای ۳۴ و ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۲۴ خرداد، کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد شدید، در بعدازظهر باد و گرد و خاک، گاهی بارش پراکنده و رعد و برق با حداکثر و حداقل دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

20103

کد خبر: 652210

وب گردی

وب گردی