عتیقه‌های میلیاردی مترو، تحویل میراث تهران شد

گشت‌زنی‌های ماموران پلیس مترو صادقیه در چند روز گذشته منجر به کشف بیش از 10 قلم شیء باستانی به ارزش 3 میلیارد تومان شد، آثاری که گویا توسط شخص حامل، از عراق به ایران منتقل شده است و حالا این محموله در اداره کل میراث فرهنگی استان تهران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمتی، مدیر اداره باستان‌شناسی استان تهران، در این زمینه گفت: پس از تحویل این آثار به اداره میراث فرهنگی استان تهران و در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد آثار کشف شده شامل 6 عطردان شیشه‌ای، چند النگوی مفرغی باقیمانده از دوره‌های تاریخی مختلف مانند هزاره سوم قبل از میلاد و دوره ساسانی و 4 تبلت گلی متعلق به منطقه بین‌النهرین هستند که همگی دارای اصالت تاریخی هستند.

او گفت: در حال حاضر این آثار تحویل امین‌‌اموال اداره کل میراث فرهنگی استان تهران شده و قرار است در مرحله بعدی نیز بار دیگر این آثار بررسی شده تا تمدن‌های دقیق آن‌ها نیز مشخص شود.

به گفته‌ نعمتی و براساس صحبت‌های فرمانده یگان انتظامی مترو تهران، شخص حاملِ این آثار تاریخی، آنها را از کشور عراق به ایران منتقل کرده و با توجه به تعلق برخی از آن‌ها به دوره بین‌النهرین، احتمال تعلق آن‌ها به عراق زیاد است.

به دنبال گشت‌زنی‌های ماموران پلیس مترو در روز 17 خرداد ماموران به شخصی که یک عدد گونی برنج در دست داشت، مشکوک شده و وی را تحت مراقبت قرار می‌دهند و موفق می‌شوند متهم را حین پیاده شدن در ایستگاه مترو صادقیه با رعایت حقوق شهروندی دستگیر و برای بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل کنند که از وی این آثار به دست آمده است.

20103

کد خبر: 652217

وب گردی

وب گردی