وضعیت بازار سرمایه در اولین روز هفته/پیش بینی  روند بازار تا پایان ماه رمضان

کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات اولین روز کاری هفته بازار سرمایه به خصوص بورس با شرایط بدی مواجه شد و شاخص کل به کانال 74 هزار واحدی رسید.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز درباره روند بازار سرمایه در روز جاری گفت: شاخص کل در بازار امروز با سقوط بیش از یک درصدی همراه بود که این افت قیمت ها منجر به کاهش شاخص کل تا کانال 74 هزار واحدی شد.

وی دلیل افت بازار در روز جاری را اینگونه بیان کرد: افت قمیت نمادهای بزرگ در گروه های مختلف منجر به منفی شدن روند شاخص کل در بازار امروز شد.

دارابی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تاثیرگذار در منفی شدن روند بازار سرمایه، ماه رمضان است.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بالا بودن سود بانکی نیز گفت: یکی از مشکلات موجود در بازار سرمایه کمبود نقدینگی است و همچنین می توان گفت سود بانکی نیز با کاهش قابل توجهی همراه نبوده است.

وی دلیل دیگر عدم تحقق انتظارات سهامداران در گروه های مختلف دانست و گفت: به عنوان مثال سهامداران خودرویی به دنبال خبرهای خوش درباره مشارکت خودروسازان داخلی با سرمایه گذاران خارجی بودند که محقق نشد و باعث افت قیمت سهام این گروه گردید.

دارابی با اشاره به انتظار سهامداران برای انتشار گزارش های 3 ماهه گفت: سهامداران در انتظار گزارش های سه ماهه شرکت ها هستند اما بعید به نظر می رسد تا پایان ماه مبارک رمضان اتفاق خاصی در بازار رخ دهد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره روند قیمت در بازارهای جهانی گفت: در ساعات پایانی شب گذشته قیمت نفت نیز با کاهش همراه شد، با وجود مساعد بودن قیمت نفت اما کاهش قیمت این کالا در افت قیمت سهام شرکت های این گروه بی تاثیر نبوده است.

وی روند بازار سرمایه تا پایان هفته جاری را اینگونه ارزیابی کرد: براساس پیش بینی ها تا پایان ماه مبارک رمضان بازار با فزار و نشیب زیادی را متقبل نخواهد شد، بازار در پایان ماه رمضان با حرکت تاثیرگذاری همراه خواهد شد در حال حاضر در شرایط رکو خواهد ماند.

دارابی در پایان با اشاره به انتظار سهامداران برای انتشار گزارش های 3 ماهه گفت: سهامداران در انتظار گزارش های سه ماهه شرکت ها هستند اما بعید به نظر می رسد تا پایان ماه مبارک رمضان اتفاق خاصی در بازار رخ دهد.

601/401

کد خبر: 652233

وب گردی

وب گردی