روحانی:دولت برای بیان واقعیت‌ها و نقد منصفانه نیازمند یاری روحانیون است/ انتظار مردم از روحانیت، حفاظت از منافع مادی و معنوی کشور است

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه "امروز روحانیت باید مبین خواست مردم و پاسخگوی نیازهای جامعه و بویژه نسل جوان ما از لحاظ فرهنگی باشد"، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سند افتخار روحانیت و حوزه های علمیه است و دولت یازدهم برای بیان واقعیت های کشور و نقد منصفانه و دلسوزانه، نیازمند کمک و یاری روحانیون است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شنبه شب در ضیافت افطاری با حضور جمعی از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، با بیان اینکه امروز مسوولیت علما و روحانیت در کنار تدوین فرهنگ دینی و اسلامی، تداوم انقلاب اسلامی و حفظ نظام اسلامی است، اظهارداشت: با وجود مشکلاتی که کشورهای منطقه با آنها درگیر هستند، امروز جمهوری اسلامی ایران، با ثبات و امنیت به روند توسعه و پیشرفت ادامه می دهد.

روحانی تاکید کرد: دولت یازدهم به همه وعده های خود به مردم عمل می کند و هیچگاه و در هیچ موضوع مهمی، بدون شور و مشورت با متخصصان و صاحبنظران گامی برنداشته است.

رییس جمهوری به اهمیت جایگاه افکار عمومی جهان از دیدگاه حضرت امام (ره) پرداخت و اظهارداشت: امروز ایران اسلامی نزد افکار عمومی جهان جایگاه ویژه ای دارد. یکی از نکاتی که پیوسته مورد تاکید حضرت امام (ره) نیز قرار داشت توجه به افکار عمومی جهان بود و ایشان تاکید داشتند که قدرت بزرگ جهان، افکار عمومی است.

روحانی افزود: باید افکار عمومی جهان را جذب کنیم و اجازه ندهیم واقعیتهای کشور، انقلاب، رهبری ، روحانیت، حوزه ها و مراجع ما در دنیا به گونه ای دیگر و مخدوش، معرفی شود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه "مردم این حکومت را چون حکومت دینی و اسلامی است، متصل به روحانیت می بینند"، گفت: مردم از روحانیت انتظار دارند که از قدرت و اختیاراتی که دارد عادلانه و به خوبی در جهت منافع مادی و معنوی جامعه بهره برداری کند.

روحانی ، جایگاه ویژه ایران اسلامی به لحاظ ترانزیت منطقه ای و جهانی، نیروی انسانی تحصیلکرده و متخصص و سیاست ورزی و تعامل با جهان را قدرت بزرگ کشور دانست و تصریح کرد: باید از این ثروت ها و قدرت به خوبی استفاده کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: دیروز توقع مردم از روحانیت بیان احکام خداوند بود و امروز مردم علاوه بر بیان احکام دین خدا، از روحانیت قدرت برنامه ریزی می خواهند و اینکه بتوانیم از کوتاه ترین و مستقیم ترین راه، از منافع مادی و معنوی کشور حفاظت و حراست کنیم.

روحانی به پیشرفت ها و گشایش های کشور طی فعالیت دولت یازدهم پرداخت و اظهارداشت: در زمینه مسایل اقتصادی ، سیاسی و بهداشتی و علمی وضعیت امروز ما به مراتب بهتر از گذشته است.

رییس جمهوری افزود: در عرصه بهداشتی ، 10 میلیون نفر تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و به این ترتیب برای نخستین بار همه اتباع ایرانی تحت پوشش بیمه درمانی هستند. در عرصه صادرات و واردات محصولات نیز تراز بازرگانی ما برای نخستین بار مثبت شده است به گونه ای که در سال گذشته میزان صادرات ما نسبت به واردات، 900 میلیون دلار افزایش یافته است و این روند امسال نیز ادامه می یابد. در زمینه گندم نیز امسال پیش بینی می شود با خرید 10 میلیون تن گندم از کشاورزان، در این عرصه به خودکفایی برسیم.

روحانی گفت: ایران به لحاظ نرخ رشد علمی در جهان نیز اکنون رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و در سال جاری همچنان همه تلاش ها روی رشد و رونق اقتصادی متمرکز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی در این نشست، بااشاره به اینکه دشمنان در طول سالهای پس از انقلاب با دسیسه ها و توطئه های بسیار، سعی در حذف روحانیت از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور داشته اند، گفت: مردم با انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اعتماد خود را به روحانیت برای حل مشکلات کشور نشان دادند.

هاشمی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در انتخابات سال ٩٢، امید به آینده در میان جوانان شکل گرفت و نقش رییس جمهوری در بازسازی جایگاه روحانیت در افکار عمومی ستودنی است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی تلاش رسانه ای برای مقابله با رسانه های سکولار که علیه کشور و نظام فعالیت می کنند و تقویت بنیه کارشناسی و هدایت نیروهای کارشناس در کشور را از جمله اقداماتی دانست که باید در دولت برای آنها برنامه ریزی شود و گفت: روحانیت باید برای استفاده از ظرفیت منبر و محراب برای دفاع از دستاوردها و عملکرد دولت بسیج شده و به صدر جایگاه و بنیانی مرجع برای مردم بازگردد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با اشاره به ضرورت استفاده از فضای ماه مبارک رمضان برای خودسازی و نزدیکی به خداوند، خاطرنشان کرد: انتقاد برای اصلاح امور امری درست و صحیح است اما اگر با کینه و بغض بیان شود و هدف از آن رسیدن به مقاصد شخصی باشد، مخرب خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سروش محلاتی نیز در این جلسه با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعامل دولت و روحانیون افزایش یافت بر ضرورت صیانت از جایگاه حوزه، روحانیت و مرجعیت شیعه در کشور به عنوان مبدا انقلاب اسلامی تاکید کرد.

محلاتی با انتقاد از کمبود پخش سخنان مراجع و شخصیت های دینی و مذهبی از تریبون های رسمی کشور، گفت: مرجعیت شیعه و سنتی در کشور همواره بر ترویج اسلام رحمانی در جهان تاکید دارند که باید در راستای نشر، بازتاب و استفاده از این رهنمودها در جامعه و سیاست گذاری ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی نیز با بیان اینکه هنر بزرگ رییس جمهور این بود که توانست در گفتار و عمل قطار حکومت و انقلاب اسلامی را به ریل واقعی خود برگرداند، تأکید کرد: امیدواریم این حرکت که بر پایه صداقت، امانتداری و حفاظت از بیت المال در این دولت است، به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: با کمک روحانیت آگاه و حرکتی درست می توانیم ضعف‌های گذشته را هر چه سریع‌تر جبران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی نیز در سخنانی ضرورت بهره گیری از قابلیت فراوان روحانیت در جامعه را خاطر نشان ساخت و تأکید کرد: ان شاء الله در دولت تدبیر و امید و با تلاش های شخص دکتر روحانی که قبل از انقلاب و تا امروز پرچمدار و سرباز انقلاب اسلامی بوده است، از توانایی ها و قابلیت های روحانیت به خوبی استفاده شود تا با راه حلی منطقی در مسیر حل مشکلات نظری و عملی گام برداریم.

کد خبر: 652299

وب گردی

وب گردی