گودرزی: والیبال ایران کار نشدنی را انجام داد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به کسب سهمیه المپیک والیبال ایران بعد از 52 سال انتظار گفت: والیبال ایران یک کار نشدنی انجام داد، کاری که آرزو تلقی می شد و امیدوارم تلاش ارزنده والیبال الگویی برای سایر رشته های ورزشی نیز باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دکتر محمود گودرزی در مراسم جشن تحقق رویایی 52 ساله والیبال گفت: پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بالاتر از هر رنگی است و تلاش ملی پوشان والیبال ایران نیز برای سرفرازی این پرچم و کشور بوده است.
وی تاکید کرد: تبریک ویژه برای صعود والیبال به المپیک دارم که بعد از سالها تحقق یافته است و نشاط، شادی و امید را برای جامعه ایرانی همراه داشت.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه امیدوارم در آینده نیز هدف گذاری فدراسیون، مربیان، ورزشکاران و تمامی اعضای خانواده والیبال برای کسب سکو و افتخارات بیشتر در جهان باشد، گفت: من از طرف دولت یازدهم قدردانی ویژه ای از ورزش والیبال ایران می کنم .
وی تحقق این رویا را در سایه برنامه ریزی واقعی و مبتنی بر دانش دانست و گفت: از توانمندی ها به صورت درست در این مسیر استفاده شده است. تشکر ویژه از رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال و دستیارانش دارم که تلاش ارزنده و خردمندانه ای در انتخابی المپیک داشتند.
گودرزی تصریح کرد: والیبال ایران کار نشدنی را انجام داد، چیزی که برخی مواقع به صورت یک آرزو تلقی می شد. امیدوارم تلاش ارزنده والیبال الگویی برای سایر رشته های ورزشی باشد.
وی تاکید کرد: مربیان والیبال تنها بار فنی داشتند و سیاسی کاری انجام ندادند و امیدوارم دیگر رشته های ورزشی نیز از والیبال الگو بگیرند و رفتار سیاسی نداشته باشند. زیرا سیاست به ورزش لطمه می زند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تقدیر از والیبال به دو دلیل است، نخست اینکه این رشته ورزشی سکون 52 ساله را شکست و المپیکی شد و دوم اینکه رکورد سهمیه های ایران را در المپیک شکست به 59 سهمیه رساند. کاروان ایران در المپیک 2012 لندن تنها 51 سهمیه داشت و فعلا به رکورد 59 رسیده ایم که احتمال افزایش هنوز وجود دارد.
وی در پایان یادآور شد: کاروان امسال به نام امام رضا (ع) مزین شده است و امیداوارم در المپیک نیز در کسب مدال ورزش ایران رکورد جدیدی به دست آورد. البته در بانوان نیز رکورد زده ایم و یک سهمیه نسبت به لندن بیشتر کسب کرده ایم وپرچمدار کاروان ایران در المپیک نیز بانوان معلول است که موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شده است.
وزیر ورزش و جوانان در پایان صحبت های خود از مجریان و مفسران ورزشی خواست بجای استفاده از واژه «آسمان خراش ها» برای بازیکنان تیم ملی والیبال از واژه «سرو قامتان» استفاده کنند.

607/601

کد خبر: 652396

وب گردی

وب گردی