جشنی باشکوه برای تحقق رویایی 52 ساله والیبال

جشن تحقق رویای 52 ساله والیبال ایران (شنبه شب) با حضور وزیر ورزش و جوانان در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال ایران در رقابت ها انتخابی المپیک در کشور ژاپن با کسب شش پیروزی و یک شکست موفق به کسب مقام دوم در بین هشت تیم این رقابت ها شد و بعد از 52 سال سهمیه حضور در بازی های المپیک را به دست آورد.
شب گذشته در سالن همایش های صدا و سیما جشن باشکوهی به همین مناسبت با حضور دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.
مهمانان زیادی از جمله دکتر سجادی و مناف هاشمی معاونین وزیر ورزش، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مدیران و اعضای هیات مدیره بانک دی و شرکت همراه اول، علی پروین، احمدرضا عابدزاده، محمود خوردبین پیشکوست فوتبال، سید احمد خمینی (نتیجه بنیان گذار جمهوری اسلامی، شخصیت های ورزشی، هنرمندان و پیشکسوتان والیبال، اعضای تیم های ملی الف و ب، جوانان و تیم ملی زنان از جمله مهمانان این مراسم بودند.
این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برای خوشامدگویی به پشت تریبون رفت.
رئیس فدراسیون والیبال به برنامه های والیبال که از سال 2006 تدوین شده بود اشاره ای کرد و گفت: شکر خدا 100 درصد این برنامه محقق شده و طبیعی است که بدون همکاری دولت و سازمان تربیت بدنی قدیم، وزارت ورزش و جوانان فعلی، کمیته ملی المپیک، پیشکسوتان و دیگر اعضای خانواده والیبال امکان دستیابی به این اهداف وجود نداشت.
وی تاکید کرد: در آغاز راهی به مراتب دشوارتر قرار گرفتیم و مسئولیتی سنگین تر در پیش رو داریم که جز با همدلی و همراهی نمی توانیم این مسیر را طی کنیم. و امیدوارم حرکت تازه و فصل نوین والیبال همچنان با افتخار همراه باشد.
داورزنی با تشکر ویژه از دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان گفت: وزیر ورزش همراهی مهم برای والیبال بودند و همیشه وضعیت جسمانی و روانی بازیکنان را پیگیری می کردند.
وی کسب سهمیه المپیک را به خانواده معظم شهدا نیز تبریک گفت و افزود: هر چه داریم از شهدا داریم. این افتخارات قطعا ثمره خون شهدای بزرگ است.
سپس وزیر ورزش و جوانان نیز در سخنانی گفت: تبریک ویژه برای صعود والیبال به المپیک دارم که بعد از سالها تحقق یافته است و نشاط، شادی و امید را برای جامعه ایرانی همراه داشت.
دکتر محمود گودرزی تصریح کرد: امیدوارم در آینده نیز هدف گذاری فدراسیون، مربیان، ورزشکاران و تمامی اعضای خانواده والیبال برای کسب سکو و افتخارات بیشتر در جهان باشد و من از طرف دولت یازدهم قدردانی ویژه ای از ورزش والیبال ایران می کنم .
وی تحقق این رویا را در سایه برنامه ریزی واقعی و مبتنی بر دانش دانست و گفت: از توانمندی ها به صورت درستی در این مسیر استفاده شده است. تشکر ویژه از رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال و دستیارانش دارم که تلاش ارزنده و خردمندانه ای در انتخابی المپیک داشتند.
گودرزی تاکید کرد: والیبال ایران کار نشدنی را انجام داد، چیزی که برخی مواقع به صورت یک آرزو تلقی می شد. امیدوارم تلاش ارزنده والیبال الگویی برای سایر رشته های ورزشی باشد.
در ادامه این برنامه مهندس وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول در سخنان کوتاهی گفت: خوشحالم که همراه اول به عنوان حامی مالی در تحقق رویای بزرگ همراه تیم ملی والیبال بوده است. همراه اول وظیفه خود را حمایت از سرمایه های ملی می داند و والیبال یکی از سرمایه های مهم ملی کشور است.
مراسم قرعه کشی سه برنده خوش شانس سیستم پیامکی 3060 از دیگر قسمت های این جشن بود که با حضور بهنام محمودی، عادل غلامی و نماینده صدا وسیما برگزار شد و سه نفر به عنوان همراه تیم ملی والیبال به قید قرعه انتخاب شدند تا در بازی های المپیک 2016 ریو ملی پوشان والیبال را همراهی کنند.
مدیرعامل بانک دی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود و گفت: بانک دی بانک قهرمانان ملی ایران است و 74 درصد سهام آن متعلق به فرزندان شهدای عزیز انقلاب است. قهرمانان ملی که با از خود گذشتگی آنان بانک دی هم اکنون حامی سرو قامتان والیبال شده است.
دکتر محمود افضلی افزود: ایران اسلامی قهرمانان زیادی دارد که مدافعان حرم و ملی پوشان والیبال ایران از جمله آنان هستند.
در ادامه این مراسم از کاپیتان های تیم های ملی والیبال زنان و مردان ایران نیز تقدیر شد که برای اهدای تقدیرنامه و هدایای آنان علی پروین، احمدرضا عابدزاده، غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک به بالای جایگاه دعوت شدند.
اشرف وحیدیان، پری زارعی، مهری پردازی، منیا فتحی، فریبا حاجیان، نیلوفر رشیدی، پدیده بلوری زاده، زینب گیوه و فاطمه شعبان خمسه از جمله کاپیتان های تیم ملی والیبال زنان بودند که از آنان تقدیر شد.
همچنین در گروه مردان محمدشریف زاده، حسن کرد، محمدعلی حیدرخانی، یدالله کارگر پیشه، مصطفی ذوقی، امیر حیدری، علی موذن، اصغر نایینی، جهانگیر ترابپور، محمدرضا دامغانی، ساسان خداپرست، زنده یاد حسین معدنی، پیمان اکبری و علیرضا نادی معرفی شدند و از آنان تقدیر شد.
در پایان این مراسم نیز وزیر ورزش و جوانان، محسن مهر علیزاده، دکتر محمدرضا داورزنی و مدیر عامل شرکت همراه اول و بانک دی هدایای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی را به آنان اهدا کردند.
امیر خوش خبر (سرپرست)، رائول لوزانو (سرمربی)، خوان سیچلو (دستیار)، رحمان محمدی راد و محمدرضا تندروان (مربی)، سیامک افروزی(فیزیوتراپ)، آندرس اسپر (مربی بدنساز)، نوید مشجری و مهرداد مهران پور (آنالیزو)، علیرضا پیشیاره (ماساژور)، سعید معروف، عادل غلامی، فرهاد ظریف، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، حمزه زرینی، آرمین تشکری، مهدی مرندی، مصطفی شریفات، علیرضا مباشری و جواد معنوی نژاد کادر فنی و بازیکنان تیم ملی بودند که از آنان تقدیر شد. فرهاد قائمی که در بیمارستان بستری است و امیر خوش خبر سرپرست تیم که در کنار او بود، در این مراسم حضور نداشتند.
در انتهای این مراسم نیز از خانواده نخستین شهید مدافع حرم (شهید محرم ترک) با اهدای لباس کاپیتان تیم ملی والیبال در یک تابلو، تجلیل و قدردانی شد.

607/601

کد خبر: 652401

وب گردی

وب گردی