رکورد شکنی تئاتر همیلتون با بیش از 12 میلیون دلار فروش

تئاتر همیلتون که از بهمن ماه 94 در تئاترهای نیویورک روی صحنه رفته، توانسته به رقم بی سابقه فروش 12 میلیون و 500 هزار دلاری برسد که به دلیل ادامه اجرای نمایش انتظار افزایش فروش آن عادی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه تلگراف،تئاتر همیلتون به نویسندگی و کارگردانی لین مانوئل میراندا /Lin-Manuel Miranda که از زمان نمایش در نیویورک در فوریه 2015 در سالن اصلی تئاتر شهر نیویورک توانسته 12 میلیون و 500 هزار دلار بفروشد، در مسیر عبور از رکوردهای بی سابقه تئاتر آمریکا قرار دارد.
بسیاری از افراد مشهور از سیاستمدارن و نامداران از جمله باراک و میشل اوباما، رییس جمهوری آمریکا و همسرش (البته در اجرایی در کاخ سفید) هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین این کشور و نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات به تماشای این اثر نشسته اند.
همیلتون که از اوت 2015 به تئاتر ریچارد راجرز در برادوی آمد، به شکل بی سابقه ای در 16 رشته از جایزه تونی نامزد شده است، قیمت بلیت های آن در سالن با ظرفیت یکهزار و 300 نفر به قیمت بی سابقه 6 هزار دلار رسیده است.
این مبلغ البته برای آخرین نمایشی است که خود میراندا در نقش همیلتون ایفای نقش می کند زیرا وی دوم ماه ژوئن (13 خرداد) از آخرین بازی اش در این نمایش 9 ژوئن (20 خرداد) خبر داده بود و بعد از آن تنها کارگردانی اثر را برعهده خواهد داشت.
ضمن اینکه قیمت اصلی بلیت های این نمایش در ابتدا از 470 دلار تعیین شده بود و در هفته گذشته به 879 دلار رسید. همچنین تهیه کنندگان این نمایش هر روز درصدی از ظرفیت های سالن را به سیستم لاتاری با قیمت بلیت های 21 تا 42 دلار اختصاص داده اند.
میراندا نمایش همیلتون را از روی کتابی (2004) زندگینامه ای نوشته ران چرنو/Ron Chernow بر اساس زندگینامه الکساندر همیلتون یکی از بنیانگذاران آمریکا و افراد موثر در تدوین قانون اساسی این کشور در قالب موسیقی هیپ هاپ، نوشته است.
انتظار می رود نمایش همیلتون جوایز قابل توجهی را در جوایز تونی با وجود نامزدی در رشته های مختلف از جمله بهترین بازیگر مرد تئاتر موزیکال، بهترین بازیگر زن تئاتر موزیکال، بهترین نمایش موزیکال، بهترین متن موسیقی و ...کسب کند.
مراسم معرفی برندگان جایزه تونی شامگاه یکبشنبه (23 خرداد) ساعت 20 به وقت نیویورک در سالن بیکن برگزار می شود.
همیلتون در دو پرده و با 10 هنرپیشه اصلی نوشته شده است و در بعضی اجراها برای نقش های متفاوت از جمله نقش اصلی همیلتون از هنرپیشه های جایگزین استفاده می شود.
این تئاتر در جوایز گرمی برای بهترین آلبوم تئاتر موزیکال و جایزه درام پولیتزیر را امسال نیز دریافت کرده است از اکتبر 2017 (مهر 96) در سالن کاخ ویکتوریا در لندن اجرا می شود و تنها هزینه آماده سازی سالن برای اجرای این نمایش به بیش از 30 میلیون پوند رسیده است.

منبع: ایرنا

505502

کد خبر: 652526

وب گردی

وب گردی