صدور پروانه نمایش «ماحی» با هفت مورد اصلاحیه

فیلم سینمایی «ماحی» به کارگردانی داود خیام پس از چند ماه با هفت مورد اصلاحیه پروانه نمایش گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مشاور رسانه ای فیلم «ماحی»، به گفته داود خیام کارگردان فیلم «ماحی»، این فیلم هفته گذشته در تعاملی فرهنگی با شورای پروانه نمایش وزارت ارشاد با اعمال اصلاحاتی موفق به دریافت پروانه نمایش شد تا در آینده زمان اکران آن مشخص شود.

خیام پس از صدور پروانه نمایش درباره غیبت این فیلم در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر گفت: متاسفانه فیلم «ماحی» از باب مصلحت اندیشی فرهنگی و یا به تعبیری سلیقه تهاجمی، مورد بی مهری قرار گرفت و از حضورش در بخش نگاه نوی جشنواره جلوگیری شد. همان زمان و حتی بعدتر از ما درخواست کردند که فیلم اصلاح شود. در این میان ما دقیقا نمی دانستیم کدام قسمت این فیلم و به چه دلیل و منظوری باید اصلاح شود، با تمامی این ابهامات، مسیر ناهموار پیش رو را طی کردیم تا به امروز رسیدیم.

این کارگردان که «ماحی» نخستین ساخته بلند سینمایی اش محسوب می شود، درباره چگونگی برخورد جشنواره فجر سی و چهارم با فیلمش گفت: در پی همین صحبت ها، ما را تا لحظه اعلام اسامی فیلم های بخش نگاه نو آرام آرام روی پله های موزه سینما کشاندند و به همین ترتیب این فیلم با زبانی بسته و بی سرو صدا به دلایلی نامشخص از جشنواره فیلم فجر جاماند.

در ادامه خبر روابط عمومی فیلم آمده است: فریدون جیرانی نیز جمعه ٣٠ بهمن ٩٤ در برنامه «هفت» شبکه سوم سیما، انتخاب نشدن «ماحی» در بخش نگاه نو را تلویحاً به دلیل تصمیم شخص دبیر جشنواره دانست و از نبود این فیلم در جشنواره فیلم فجر ابراز تاسف کرد.

داستان این فیلم که بر اساس اتفاقات واقعی است، بین سال های ۹۱ تا ۹۲ می گذرد که روایتگر شرایط زن فیلم به نام «ماحی» است. شرایطی که بازگو کننده معنای کلمه ماحی است که از آن به معنای محوکننده یا نابودکننده یاد می شود.

آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری زاده و مریم داوودی از جمله بازیگرانی هستند که در این پروژه سینمایی ایفای نقش کرده اند.

عوامل ماحی عبارتند از نویسنده و کارگردان: داود خیام، تهیه کننده: جواد نوروزبیگی، سرمایه گذار و مجری طرح: روزبه حسینی کارگر، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: بهرام دهقانی، طراح صحنه: پیام اسکندری، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: محسن دارسنج، صدابردار: منصور شهبازی، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی نژاد، آهنگساز: بهزاد عبدی، دستیاران اول کارگردان: حسین خضوعی، سامان رخصتی، منشی صحنه: سهیلا کاشفی، عکاس: مهدی دلخواسته، مدیر تولید: محمد رضا منصوری، مدیر تبلیغات و مشاور رسانه ای: شیوا آبا.
503502

کد خبر: 652548

وب گردی

وب گردی