شناسایی 42 هزار معتاد کارتن‌خواب در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از شناسایی 42 هزار معتاد کارتن خواب و متجاهر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار اسدالله هادی‌نژاد در نشست شورای هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سنندج، گفت: از 42 هزار معتاد کارتن خواب و بی‌خانمانی که شناسایی شده‌اند، 15 هزار نفر در تهران و بقیه در استان‌های مختلف کشور هستند.

او با اشاره به اینکه در بین معتادان تهران، 6000 معتاد به دلیل اعتیاد بالا امکان بازگشت دوباره به خانواده‌های خود را نداشتند، افزود: از بین معتادان جمع آوری شده تهران، 1000 نفر معتاد زن نیز وجود داشت که از بین آنها هم 700 نفر بی‌خانمان و بدون خانواده بودند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: 42 هزار معتاد کارتن خوابی که شناسایی شده‌اند جدای از کسانی هستند که هنوز طرد نشده‌اند و در کمپ‌های ترک اعتیاد و یا در محیط خانه و محل کار خود حضور دارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در سال 94، گفت: سال گذشته در استان‌های مختلف کشور در مجموع 618 تُن انواع مواد مخدر کشف شد که این میزان در مقایسه با سال قبل از آن 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هادی‌نژاد افزود: 50 تُن از کشفیات مواد مخدر سال گذشته، با همکاری نیروهای مرزبانی و سایر ارگان‌ها در گلوگاه‌های مرزی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

او در بخشی دیگر از سخنان خود در رابطه با هماهنگی دستگا‌های مختلف برای مقابله با ورود انواع مواد مخدر به داخل کشور، افزود: با توجه به هماهنگی‌هایی که صورت گرفته، مبادی ورودی کشور از طریق هوایی، زمینی و دریایی به صورت کامل رصد می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مختلف کشور، عرصه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر پیش‌ساز نیز بسیار محدود‌تر شده، به همین دلیل قیمت این مواد در کشور در یک سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

او ادامه داد: در مرزهای رسمی نیز قاچاق مواد مخدر با تجهیز شدن پایانه‌ها به دستگاه‌های پیشرفته رصد می‌شود و از ورود مواد پیش‌ساز به کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

هادی‌نژاد در پایان با بیان اینکه استان کردستان از لحاظ مواد مخدر پیش‌ساز جزو استان‌های پاک کشور محسوب می‌شود، افزود: با توجه به اینکه کردستان یک استان مرزی است، احتمال ورود این مواد به استان نیز وجود دارد که باید تهمیدات خاصی را در این خصوص اندیشید.

20106

کد خبر: 652571

وب گردی

وب گردی