جلالی: مصادره اموال ایران از سوی دادگاه کانادا، تأثیرات مخربی در روابط میان دو کشور  دارد/باج گیری کانادا به ضرر اوتاوا تمام می‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، با بیان اینکه حکم دادگاه کانادا، تصمیمی مبتنی بر واقعیت نیست، گفت: این احکام و تصمیمات کاملا دارای رویکرد سیاسی است و قطعا این اقدامات به هیچ وجه سازنده نیست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت کاظم جلالی در واکنش به حکم دادگاه کشور کانادا درباره مصادره حدود 15 میلیون دلار از دارایی های ایران، گفت: پس از برگزاری انتخابات و تغییر دولت کانادا، تصور می شد که این کشور نسبت به مسائل بین المللی و منطقه ای تغییر رویکرد دهد، اما متأسفانه برخی جریان ها در خارج و داخل این کشور وجود دارد که به دنبال ایران هراسی و ایران ستیزی هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه این جریان ها به دنبال پیچیده تر کردن روابط کشور ها و مسائل مربوطه بوده و به دنبال حل موانع و مشکلات نیستند.

وی با اعلام اینکه حکم دادگاه کانادا، تصمیمی مبتنی بر واقعیت نیست، تصریح کرد: این احکام و تصمیمات کاملا دارای رویکرد سیاسی است و قطعا این اقدامات به هیچ وجه سازنده نیست.

جلالی با بیان اینکه مصادره اموال ایران از سوی دادگاه کانادا، تأثیرات مخربی در روابط میان دو کشور خواهد داشت، گفت: قطعا اگر در هیأت حاکمه کانادا عقلانیتی وجود دارد، باید آن ها نسبت به اصلاح احکام صادره دادگاه اقدام کنند، به طور حتم باج گیری دادگاه کانادایی قطعا به ضرر روابط دو کشور خواهد بود.

دادگاهی در کانادا حکم کرد ۱۳ میلیون دلار از دارایی‌های غیردیپلماتیک ایران که در کانادا بلوکه است، به عنوان غرامت به خانواده‌های آمریکایی که سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ کشته شده‌اند پرداخت شود.

203

کد خبر: 652602

وب گردی

وب گردی