6   عضو باند جاعل حرفه‌ای  دستگیر شدند

هر شش عضو باند جاعلان حرفه‌ای، که با دادن آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار موفق به کلاهبرداری میلیونی از شهروندان شده بودند از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه اعتماد شگرد متهمان این بود که در ازای دادن گواهی جعلی کسر از حقوق به مالباخته‌ها برای دریافت وام، از آنها مبالغ میلیونی دریافت می‌کردند.

نوزدهم خرداد امسال، ماموران کلانتری ١٤٠ باغ فیض از دستگیری زنی جوان در بانک تیراژه از سوی کارمندان باخبر شدند و خود را به محل رساندند. آنها او را به کلانتری منتقل کرده و مورد بازجویی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد متهم قصد داشت با اسناد و مدارک جعلی متعلق به یکی از شرکت‌های دولتی و همچنین ارایه گواهی کسر از حقوق جعلی، ١٥ میلیون تومان وام بگیرد که کارمند بانک متوجه شد و با همکاری رییس اش، او را دستگیر و به پلیس تحویل داد.

ماموران برای آغاز تحقیقات، پرونده‌ای با موضوع «جعل اسناد» تشکیل و آن را در اختیار کارآگاهان پایگاه سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند. آنها در بازجویی مجدد از متهم به این نتیجه رسیدند که او هیچ وابستگی به شرکت‌های دولتی ندارد و گواهی جعلی کسر از حقوق را نیز از شرکتی خصوصی که در این زمینه فعالیت می‌کند خریده است. زن جوان به کارآگاهان گفت: «چند وقت پیش از طریق یک آگهی در روزنامه با این شرکت آشنا شدم. وقتی مراجعه کردم، در ازای پرداخت یک میلیون تومان، گواهی کسر از حقوق گرفتم. می‌خواستم با آن ١٥ میلیون تومان وام بگیرم که کارمند بانک متوجه شد و مرا به پلیس تحویل داد.»

با ثبت اعترافات متهم، محل دقیق شرکت صدور گواهی جعلی در خیابان دماوند شناسایی و مشخص شد که جاعلان، شش نفر هستند که در قالب یک باند، در طبقه پنجم مجتمعی تجاری فعالیت می‌کنند. به این ترتیب ماموران به شرکت اعزام و همه اعضای باند را دستگیر کردند. همزمان تیمی از ماموران نیز موفق به دستگیری سرکرده باند شدند که قصد داشت با یک دستگاه بی‌ام‌و وارد پارکینگ شرکت شود. در بازرسی از شرکت و خودروی سرکرده باند نیز مدارک و اسناد متعلق به شرکت‌های مختلف، ده‌ها فقره گواهی جعلی کسر از حقوق، فیش‌های حقوقی جعلی و... به دست آمد که همگی با نشان سازمان‌ها، ارگان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر خصوصی، جعل شده بود. متهمان در طول فعالیت مجرمانه خود، با انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، مالباخته‌ها را با وعده دادن گواهی کسر از حقوق به سمت خود کشانده و پس از دریافت وجوه میلیونی و ضمانت‌های مختلف بانکی از آنها، اقدام به صدور مقادیر زیادی گواهی کسر از حقوق تحت عناوین سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌کردند. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان جزییات پرونده، تحقیقات کارآگاهان را در مراحل مقدماتی دانست و گفت: «متهمان در ابتدا منکر ارتکاب به جرم شدند اما بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد که آنها با تشکیل باند جعل اسناد و دادن آگهی در روزنامه‌ها، نقشه کلاهبرداری از شهروندان را عملی کرده‌اند. » سرهنگ ذاکراستقامتی با بیان این موضوع بر ادامه بازجویی‌ها از متهمان در پایگاه سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تا مشخص شدن تعداد مالباخته‌ها و میزان کلاهبرداری این باند تاکید کرد.

105105

کد خبر: 652666

وب گردی

وب گردی