کشتی‌آرای: طلا در  ماه رمضان ارزان نمی شود/کاهش سود بانکی تاثیری در بازار ندارد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت:‌نرخ ارز و همچنین نرخ جهانی طلا از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت طلا در بازارهای داخلی است.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره وضعیت بازار طلا و سکه در ایام ماه رمضان گفت: ماه رمضان هیچ گونه تاثیری در ارزان شدن یا گرانی طلا ندارد بلکه برخی دیگر از عوامل در روند قیمتی طلا تاثیر خواهند داشت.

وی قیمت طلا را متاثر از مسایل جهانی دانست و گفت: از اوایل ماه رمضان تا کنون برخی از مسایل جهانی منجر به افزایش قیمت طلا شده است.

کشتی آرای در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت قیمت طلا از سال گذشته تاکنون ثابت و با هیچ گونه تغییری همراه نبوده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر وضعیت خرید و فروش طلا در بازار را طی چند روز گذشته اینگونه ارزیابی کرد: داد وستد طلا در بازار از اوایل ماه رمضان تاکنون کاهش یافته و بدیهی است که این امر تا عیدفطر ادامه خواهد داشت و از آن زمان به بعد مجددا داد و ستد در بازار رونق خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره راه های پیش بینی قیمت طلا مبنی بر افزایش یا کاهش آن در بازار گفت: تاکنون راهی جهت پیش بینی قیمت طلا ارائه نشده و بدون شک در صورت توانایی افراد در پیش بینی قیمت طلا در بازار یک روزه خواهند توانست به سودهای کلانی دست پیدا کنند.

کشتی آرای با اشاره به عوامل تاثیرگذار در قیمت جهانی طلا گفت: مسایل اقتصادی کشورهای مختلف مانند نرخ بیکاری، نرخ بهره و همچنین تغییرات در قیمت نفت می توانند مهمترین عوامل موثر در تغییرات و افزایش یا کاهش قیمت جهانی طلا باشند.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح کرد: نرخ ارز و همچنین نرخ جهانی طلا از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت طلا در بازارهای داخلی است.

وی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار طلا گفت: در صورتی که تغییرات نرخ سود بانکی نجومی باشد در بازار طلا بسیار موثر خواهد بود اما کاهش اندک سود بانکی هیچ گونه تاثیری در بازار نخواهد گذاشت.

401/602/601

کد خبر: 652767

وب گردی

وب گردی