تایرهای وارداتی شناسنامه دار می شوند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: در حال حاضر کیفیت تایرهای ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی و اروپایی است و به این جهت تایرهای تولیدی در کشور هیچ چیزی کم از محصولات موجود در دنیا ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان خبری خودرو، گنجی - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به افت 20 تا 60 درصدی ظرفیت تولید در کارخانه جات تولید تایر در کشور، اظهار داشت: مدت زیادی است که به علت مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر بازار و کاهش تقاضا در بازار مصرف و از سویی افزایش ورود تایر به کشور، بسیاری از کارخانجات تولیدی ناگزیر به کاهش تولید شده اند به طوری که اغللب تولیدکنندگان در این حوزه با حداقل ظرفیت 60 تا 80 درصدی تولید فعالیت می کنند.

وی همچنین با توجه به لزوم سرمایه گذاری جدید در صنعت تایر، گفت : هر چند صنعت تایر ایران برای نوسازی خطوط تولید و کسب تکنولوژی های به روز نیازمند سرمایه گذاری جدید است اما قطعا نیازمند کمک تسهیلاتی دولت نبوده و تنها خواستار حمایت تعرفه ای دولت از صنعت تایر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیمات مناسبی را در سال گذشته در خصوص نرخ تعرفه واردات تایر اتخاذ کردند در حالی که تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود : در صورتی که افزایش تعرفه گمرکی اعمال شود، بسیاری از شرکتهای داخلی سودآور گردیده و در جریان این سود آوری قطعا امکان سرمایه گذاری جدید در صنعت خودرو فراهم خواهد شد.

وی گفت : انتظار می رود هر چه سریعتر تصمیمات وزیر صنعت به نتیجه رسیده و صنعت تایر از وضعیت کنونی نجات یابد.

به گفته وی در حال حاضر بخش مهمی از تایرهای بی کیفیت و فاقد استاندارد از مبادی غیر رسمی وارد می شوند که باید جلوی واردات در این بخش گرفته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران در ادامه یکی از مشکلات این صنعت را واردات بی رویه عنوان کرد و افزود : مشکل امروز صنعت تایر واردات تایرهای چینی بی کیفیت است که عملا از استانداردهای لازم برخوردار نیست به طوری که واردات این گونه تایرهای بی شناسنامه و فاقد کیفیت مشکل جدی را برای صنعت تایر ایجاد کرده است.

گنجی افزود: خوشبختانه با پی گیری های صورت گرفته و دستور موکد وزیر صنعت و معدن، قرار است کالاهای وارداتی شناسنامه دار شوند این در حالی است که تایرهایی که در داخل کشور تولید می شوند دارای استاندارد و قیمت مشخصی است و استاندارد ملی ایران رعایت می شود

وی تاکید کرد: در حال حاضر بخش مهمی از کارخانجات تولید تایر در ایران استاندارد ایمارک اروپا را داشته و از امکان صادرات به اروپا را نیز برخوردارند.

وی همچنین با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در صنعت تایر در دنیا خاطر نشان کرد : در ورتی که روابط و همکاری با کشورهای صاحب صنعت توسعه یابد به طور قطع شاهد ورود تکنولوژی و به روز رسانی ابزار آلات تولید در صنعت تایر خواهیم بود.

401/601

کد خبر: 652804

وب گردی

وب گردی