ورود کامیون به کوچه قجری"چهارسوق چوبی" ممنوع شد

قائم مقام شهرداری منطقه 11 گفت:ورود کامیون به بازارچه 100 ساله چهارسوق چوبی ممنوع شد تا آن چه از سازه چوب و خرمای این بازار دوران قاجاربه یادگارمانده با کمک شهرداری منطقه 11تهران و سازمان میراث فرهنگی حفظ شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، وحید محمدی با اعلام خبر ممنوع شدن ورود کامیون به بازارچه 100ساله چهارسوق چوبی ؛ این اقدام را برای حفاظت از میراث معماری و فرهنگی طهران قدیم و جلوگیری از بروز آسیب به سازه این بازارچه یک ضرورت دانست.

او گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده و بررسی های کارشناسی؛ متوجه آسیب هایی در این بازارچه شدیم که تردد کامیون و خودروهای سنگین آن را تشدید می کند.از همین رو تابلوی "ورود کامیون ممنوع " به درخواست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران با هدف حفظ آثار تاریخی در خیابان مولوی –کوچه توسلی (چهارسوق چوبی ) نصب شد.

قائم مقام شهرداری منطقه 11 با بیان این که 4 کیلومتر از حصار ناصری در محدوده این منطقه واقع شده است؛ افزود: کوچه های بسیاری درمحدوده بافت تاریخی این منطقه قرار دارد که علاوه بر زیبایی بصری و معماری بی نظیر عهد قاجار؛ حاوی هویت، فرهنگ و تاریخ پایتخت ایران است و برنامه ریزی مدیریت شهری برای حفاظت از میراث تاریخی پایتخت حائز اهمیت است.

بازارچه تاریخی چهارسوق چوبی از جمله بناهای منحصر به فرد باقی مانده از زمان قاجار است که در تقاطع کوچه های زندی، توسلی، میثم و رضایی مجد در خیابان فروزش نزدیک خیابان مولوی واقع شده و با چوب به شکل مخروطی شکل مسقف شده است و به همین علت آن را چهارسوق چوبی نامند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، این بازارچه سرپوشیده که اکنون نیز دایر است تمام ویژگی های یک بازار کامل را دارد ویک گذر تاریخی ارزشمند برای رونق گردشگری است.

20103

کد خبر: 652862

وب گردی

وب گردی