حمید امجد با «سه خواهر و دیگران» به تئاتر شهر می آید

حمید امجد با «سه خواهر و دیگران» از پایان تیرماه به عرصه کارگردانی تئاتر باز می‌گردد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی تئاتر شهر، حمید امجد پایان تیر ماه تئاتر نمایش «سه خواهر و دیگران» را در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

متن این نمایش را حمید امجد به نگارش درآورده است و در آن به غیر از اشاره به رخدادها و شخصیت‌هایی واقعی از زندگی شخصی آنتون چخوف، رخدادها و شخصیت‌هایی از چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای «شاه لیر» شکسپیر حضور دارند. در این نمایش رد پای گرایش حمید امجد به شناخت و تجربه نمایش‌های سنتی ایرانی و تاریخ ایران نیز جستنی است.

نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» سال ۹۴ از سوی انتشارات نیلا به چاپ رسیده است.

از دیگر عواملی که حضور آنها در این تئاتر قطعی شده است می توان به امیر اثباتی طراح صحنه و لباس، نشاط پورفراهانی و جواد اسفندیاری دستیاران کارگردان، رضا مرتضوی آهنگساز و آیدا اورنگ مشاور رسانه‌ای و مدیر تبلیغات اشاره کرد.

حمید امجد پیش از این در عرصه کارگردانی تئاتر آثار موفقی همچون «نیلوفر آبی»، «پستوخانه»، «شب سیزدهم»، «زائر» و «بی شیر و شکر» را به صحنه برده است.

وی جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردان را از هفدهمین جشنواره تئاتر فجر و همچنین جایزه بهترین نمایشنامه دوازدهمین جشنواره تئاتر آیینی و سنتی را برای نمایش «زائر» دریافت کرده است.

505502

کد خبر: 652866

وب گردی

وب گردی