رفع تصرف 6 هزار متر مربع از اراضی ملی  و صدور احکام قضایی برای 200هزار مترمربع از اراضی تصرف شده زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرنداز رفع تصرف 6 هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان زرند خبر داد و گفت: برای 200 هزار مترمربع از اراضی تصرف شده توسط افراد مختلف نیز حکم قضایی صادر شده و احکام قطعیت یافته است و پرونده ها در مرحله اجرای حکم قرار دارد .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان سید مهدی قویدل گفت: عدم نظارت دقیق و در بعضی موارد سهل انگاری مسئولان مربوطه ، حقوق بیت المال را در معرض تضییع قرار داده است .

این مقام قضائی در تبیین اهداف و وظایف این شورا افزود: حیطه کاری و وظایف این شورا بسیار گسترده است و در واقع با چالش‌هایی مواجه هستیم که ناشی از عدم نظارت کافی در تصرفات صورت گرفته در گذشته بوده است.

قویدل گفت: برنامه های این شورا در سال جاری به صورت هدفمند و به منظور شناسایی و برخورد قاطع با متجاوزان به عرصه های ملی پیگیری خواهد شد.

او عدم استعلام از دستگاه های متولی در اجرای طرح های هادی ،جامع شهری و تفصیلی را یک آسیب جدی قلمداد و تاکید کرد: ایجاد شبکه ارتباطی در بحث حقوق بیت المال ، تبادل اطلاعات و نظارت بر این مهم از ضروریات است و در کاهش تصرفات تاثیر بسزایی دارد .

دادستان زرند گفت: فرایند علمی و دقیق و نظارت هدفمند در نحوه واگذاری اراضی در محدوده شهر و روستاها مورد تاکید است و بایستی در بحث آموزش و برگزاری کارگاه هایی جهت دستگاه های متولی برنامه ریزی دقیق انجام شود.

105105

کد خبر: 653016

وب گردی

وب گردی