عینک هوشمند دوچرخه‌سواران المپیکی را ببینید/تصاویر

محققان آمریکایی عینک آفتابی هوشمندی با نمایشگر پیشرفته را تولید کردند که پارامترهای دریافتی از حسگرهای دوچرخه و پیام مربی را به صورت تصویر در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، ارنستو مارتینز، سرپرست تیم طراحی تجهیزات ورزشی مدرن مورد نیاز در المپیک 2016 ریو عنوان کرد: با استفاده از عینک هوشمند Solos دوچرخه‌سواران اطلاعات حیاتی را بدون تغییر وضعیت سر و کاهش توجه از مسیر دریافت می‌کنند.

ساینس نیوز در این رابطه نوشت: او در ادامه افزود: بسیاری از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از تجهیزات متنوع مثل سرعت‌سنج دیجیتال، حسگر میزان نیرو، حسگر ضربان قلب و تنفس به طور همزمان استفاده می‌کنند. برای استفاده از چنین تجهیزاتی دوچرخه‌سوار باید همیشه به پایین نگاه کند و وضعیت دست خود را تغییر دهد. در نتیجه تمرکز دوچرخه‌سوار کاهش یافته و احتمال از دست‌دادن تعادل یا برخورد با سایر دوچرخه سواران افزایش می‌یابد.

با استفاده از عینک Solos تمامی اطلاعات مورد نیاز بدون برداشتن نگاه از مسیر در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌گیرد. عینک هوشمند اطلاعات مهمی همچون میزان ضربان قلب، سرعت، میانگین سرعت و میزان شیب را در عمق کانونی چشم نمایش می‌دهد.

عینک هوشمند شامل دو بخش مجزا است. اطلاعات مورد نیاز دوچرخه‌سوار در مرحله اول در بخش رایانه کوچک پردازش شده سپس به صورت بی‌سیم به گیرنده عینک ارسال می‌شود.

قیمت عینک هوشمند ویژه المپیک ریو 499 دلار است.

20104

کد خبر: 653032

وب گردی

وب گردی