"کم آبی پایتخت" و "پرونده خون‌های آلوده"به  شورای شهر تهران رسید

اعضای شورای شهر تهران در دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر چهارم تهران درخصوص موضوعاتی از جمله پرونده خون‌های آلوده، کمبود آب، دلارهای عربستان و تغییر نام خیابان حجاب تذکراتی را ارائه کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در آغاز دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه رسمی شورای شهر تهران ضمن تبریک پیروزی تیم ملی کشتی در مسابقات جهانی گفت: سازمان ملل با یک مشت دلار نفتی، نام عربستان را از لیست کودک کشی و به خاک و خون کشیدن کشور یمن خارج کرده است و این یک بی‌آبرویی آشکار است.

او افزود: سازمان ملل عربستان از لیست سیاه خارج کرد تا با دلارهای نفتی، خرج خود را تامین کند.

بر این اساس: غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون بودجه شهرداری تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به درگذشت استاد حمید سبزواری گفت: پیشنهاد می‌شود یکی از خیابان‌های اطراف میدان انقلاب یا خیابان حجاب و یا خیابان دانشگاه، به نام این شاعر انقلابی تغییر نام دهد.

همچنین احمد دنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به کمبود آب در تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: باید در حوزه صرفه‌جویی اطلاع‌رسانی مناسبی به مردم داشته باشیم و بهتر است با رییس شبکه پنج سیما جلسه‌ای داشته باشیم و از آنها بخواهیم در حوزه صرفه‌جویی و اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه کمبود آب به ما کمک کنند.

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر دولت درخصوص کنترل آلایندگی‌ها گفت: باید از قبل فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان که آلودگی هوا تشدید می‌شود، نسبت به وضع قوانین اقدام کنیم تا کاسه چه کنم چه کنم به دست نگیریم.

همچنین علی صابری، عضو کمیسیون حقوقی شورا نیز با بیان اینکه امروز روز جهانی انتقال خون است و اهدای خون پاک قابل تقدیر است، گفت: باید به فکر پالایش خون از آلایندگی‌ها بود تا هیچ خون آلوده‌ای موجب بیماری‌های مهلک نباشد.

او با اشاره به پرونده خون‌های آلوده گفت: نباید برخی به عنوان شهروند درجه دو محسوب شوند و پیروزی بر این شهروندان یک حسن باشد.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران افزود: زمانی که وزیر بهداشت در شورای شهر تهران حضور یافت، قرار بود مشکل پرونده خون‌های آلوده حل شود ولی موضوع بدتر شد و افراد با وضعیت بدتری مواجه شدند.

20103

کد خبر: 653054

وب گردی

وب گردی