به همه اعضای هیئت علمی متقاضی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اتاق اختصاص یافته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود چندی پیش در جمع اساتید این دانشگاه گفت: در راستای ایجاد ارتباط بیشتر اعضای هیئت علمی با دانشجویان و حضور مؤثرتر آنان به همه متقاضیان اتاق اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود دکتر سید حسین بدیعی با اعلام این خبر افزود: تاکنون در دانشکده‌های مختلف برای اعضای هیئت علمی که متقاضی دفتر کاری بوده‌اند اتاق‌هایی را مجهز کردیم و تحویل آنها داده‌ایم.

وی بیان کرد: این کار در راستای توسعه ارتباط اساتید با دانشجویان و حضور بیشتر آنان در دانشگاه است چراکه معتقدیم حضور بیشتر اساتید در دانشگاه می‌تواند باعث افزایش راندمان دانشجو و استاد شود.

بد نیست در این رابطه نظرات چند نفر از اساتید و دانشجویان را بدانیم

دکتر محسن بوجاری یکی از اساتید گروه ریاضی این دانشگاه می‌گوید: واقعاً داشتن اتاق در دانشگاه برای اساتید از ضروریات است چراکه مثلاً خود من با حضور در دفتر و در فضای دانشگاه نسبت به خانه تمرکز بیشتری دارم و می‌توانم با دانشجویان خودم که در مقاطع مختلف هستند رایزنی‌های به شتری داشته باشم.

دکتر مجید سلامی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد شاهرود هم تشکیلات فیزیکی و اداری را لازمه حضور اساتید در دانشگاه می‌داند و اظهار می‌کند: اگر ما امکانات اولیه حضور اساتید را در دانشگاه فراهم نکنیم نباید انتظار حضور آنان را در ساعات موظف در دانشگاه داشته باشیم.

سعید یکی از دانشجویان دکترای مهندسی مکانیک - طراحی جامدات حضور اساتید خود را در دانشگاه امری ضروری دانسته و می‌گوید: واقعاً از روزی که ما اساتید خود را در جایگاه و اتاقی مشخص می‌بینیم مشکلات زیادی از پیش رویمان برداشته‌شده چراکه رودررو صحبت کردن خودش اثر دیگری دارد تا از طریق ایمیل و تلفن.

فائزه هم دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت است او البته از عدم حضور بعضی از اساتید در دانشگاه در وقت مشخص گلایه می‌کند و اتاق اساتید را راهکاری برای حضور منظم مدرسان در دانشگاه می‌داند و می‌گوید: تا وقتی‌که این اتاق‌ها ایجاد نشده بود هرروز باید برای ارتباط با اساتید کلی وقتمان از دست می‌رفت اما بعضی از اساتید منظم که در این اتاق‌ها حضور می‌یابند مشکل‌گشای ما هستند و من به نوبه خودم از دانشگاه به خاطر این حرکتشان تشکر می‌کنم.

دکتر مسعود اخیانی عضو هیئت علمی گروه مهندسی معدن دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ایجاد اتاق اساتید را گامی مهم در ارتباط هر چه بیشتر با دانشجویان ذکر می‌کند و می‌افزاید: در همه دانشگاه‌های معتبر جهان اساتید دفاتر کاری با تمامی تجهیزات لازم را دارند و به نظر من این جزو امکانات اولیه یک استاد دانشگاه است که باید در تمامی واحدهای دانشگاهی انجام گیرد.

کد خبر: 653075

وب گردی

وب گردی