براساس مصوبه هیات دولت ۱۰درصد محلات فرسوده احیا خواهد شد

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت موظف هستیم در سال جاری ۱۰% محلات فرسوده شهر تهران را احیاء، بهسازی و نوسازی کرده و به استانداردهای شهرسازی نزدیک کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، موانع و مشکلات نوسازی بافت های فرسوده منطقه ۱۵ و راهکارهای رفع این موانع توسط دستگاه های اجرایی ذی مدخل، در جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، شهردار منطقه و جمعی دیگر از معاونان، مدیران و مسئولان استانداری و شهرداری تهران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، حسن کریمی، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران و ریاست کمیته خدمات و زیر ساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در این جلسه با بیان این که اقدامات خوبی در راستای تحقق ماموریت های کمیته خدمات و زیر ساخت شروع شده است از عملکرد اعضای این کمیته تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری تهران ابراز امیدواری کرد که با اراده شکل گرفته میان دولت و شهرداری و جو پیش آمده به منظور نوسازی بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری، شاهد اقدامات خوبی در استان تهران باشیم.

کریمی با اشاره به معضلات و موانع نوسازی در منطقه ۱۵ که در گزارشی جامع از سوی سید حمید موسوی، قائم مقام شهردار این منطقه برای اعضای کمیته تشریح شد، بر ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی جهت رفع موانع از جمله مشکلات برق، گاز و ثبت در منطقه تأکید کرد.

فتح اللهی، دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به تفویض اختیار ستاد به کمیته ها،گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت موظف هستیم در سال جاری ۱۰% محلات فرسوده شهر تهران را احیاء، بهسازی و نوسازی کرده و به استانداردهای شهرسازی نزدیک نماییم.

فتح اللهی ادامه داد: شهرداری تهران و سازمان نوسازی جدا از بودجه شهرداری منطقه، حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان را در محلات اتابک و مینابی در منطقه ۱۵ طی ۷ الی ۸ سال سرمایه گذاری کرده است و در این راستا هم اقدامات کارآمد و خوبی صورت گرفته اما خلاء حضور دستگاه های دولتی و اجرایی همپای این حرکت، مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که عدم جابجایی تیرهای برق پس از ساماندهی کوچه ها یکی از مشکلات اهالی منطقه ۱۵ می باشد،گفت: در سال جاری رایگان شدن هزینه انشعابات آب، برق، گاز برای ۵ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است و شهرداری تهران آمادگی کامل دارد دستگاه های اجرایی را به منظور متمرکز نمودن خدماتشان در محلات هدف در بافت های فرسوده حمایت کند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، ساماندهی تیرهای برق و جبران کسری خدمات و زیرساخت را از اولویت های اقدام در منطقه ۱۵ عنوان کرد و بر اهمیت تدوین برنامه اجرایی زماندار از سوی دستگاه های مربوطه به منظور رفع مشکلات در این منطقه تأکید نمود.

در ابتدای این جلسه گزارش اقدامات کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری توسط محمدرضا کرمی، معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی و دبیر این کمیته ارائه شد و اعضای کمیته نیز در خصوص مباحث و مشکلات مطرح شده در این جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

20103

کد خبر: 653078

وب گردی

وب گردی