کنفرانس خبری WWDC 2016 درباره چه چیزهایی صحبت شد؟/اپل وارد دنیای جدیدی می شود

بخش زیادی از اطلاعاتی که دیشب در کنفرانس WWDC 2016 درباره آن ها صحبت شد iOS، OS X، watchOS ، tvOS  و Siri بود.

به گزارش ایسکانیوز، کنفرانس دیشب اپل در تالار «بیل گراهام» (Bill Graham) در شهر سانفرانسیسکو برگزار شد. تالار بیل گراهام در سال ۱۹۱۵ در سانفرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا ساخته شده و ظرفیت ۷۰۰۰ نفر را دارد.

اولی موضوعی که درباره آن صحبت شد، اپل واچ با پلتفرم watchOS 3‌ بود. در اولین گام قابلیتی به نام Scribble معرفی شد که به کمک آن کاربر قادر است روی نمایشگر بنویسد. همچنین واچ فیس جدید هم با سوایپ کردن به راحتی عوض می شود.

همچنین از قابلیت جدید تماس فوری با پلیس رونمایی شد که با نگه داشتن کلید بقلی و نگه‌داشتن آن می‌توان در آنی با پلیس تماس گرفت.

همچنین در این پلتفرم قبالیت کارکرد با ویلچر هم برای معلولان دیده شده است.

موضوع بعد tvos بود که درباره آن صحبت شد. به گفته ادی کیو در اپل تی وی جدید 1300 کانال ویدئویی وجود دارد. اپل تی وی حالا بیش از ۶۰۰۰ اپ نیتیو دارد. آیفون هم صاحب یک اپ ریموت کنترل جدید می‌شود. دیشب از حالت dark mode برای اپل تی وی هم صحبت شد که به اپل تی وی اضافه شده است.

سپس نوبت به مک رسید و از macOS Sierra رونمایی شد. مهمترین موضوعی که درباره آن صحبت شد، قابلیت کپی کردن متنی در گوشی و چسباندن آن در مک بود. این کار به کمک قابلیتی با نام Universal Clipboard انجام می‌شود.

همچنین در کنفرانس دیشب مشخص که اپل پی Apple Pay هم به مک آمده از این طریق می توان پرداخت کرد. همچنین Siri هم به مک آمده است. از این پس می شود با چندین دستگاه مختلف با دستیار صوتی Siri‌ کار کرد.

پس از صحبت درباره macOS نوبت به iOS رسید. در اولین گام صفحه‌ی لاک اسکرین طراحی بهتری پیدا کرده و همچنین نوتیفیکیشن‌ها و تعامل با اپ‌ها هم بهبود پیدا کرده اند و قابلیت‌های ۳D Touch هم افزایش پیدا کرده است. حتی ویدیوهای زنده هم پایشان به بخش نوتیفیکیشن باز شده است.

تکنولوژی هوش مصنوعی اپل حالا حضور پررنگ‌تر ی در اپ های این محصول دارد. تشخیص چهره در فوتوز یکی از این تکنولوژی‌ها است.

یک تب جدید به نام Memories‌ هم به Photos‌ اضافه شده که در این تب جدید برخی ویدیوهای شما در قالب خاطراتی به شما نشان داده می‌شوند. این قابلیت هم با هوش مصنوعی اپل همراه شده است. و خبر شگفت انگیز دیشب این بود که Memories در iOS 10 حضور دارد یعنی باید منتظر ios جدید باشیم.

همچنین در کنفرانس دیشب درباره نقشه جدید اپل هم صحبت شد که با قابلیت هایی مانند زوم خودکار در حین رانندگی همراه شده است.

سپس نوبت به Apple Music رسید که به گفته مسئولان اپل بیش از 15 میلیون مشترک دارد و حالا جهت‌یابی در این اپ خیلی ساده‌تر شده است. طراحی اپل میوزیک خیلی مینیمال شده. تبی به نام Browse‌ اضافه شده که دسترسی به موزیک‌‌ها را آسان‌تر می‌کند.

همچنین در ادامه برنامه دیشب درباره home kit صحبت شد که فدریگی از این می‌گوید که آن‌ها می‌خواهند به کمک سازندگان خانه‌ها قدم‌هایی جدی را در گشترش پلتفرم هوم‌کیت بردارند.

در این تصاویر نرم افزار یکپارچه‌ی هوم کیت را می‌بینید.

در صحبت درباره Message صحبت از حضور ایموجی‌ها در پیام‌ها پررنگ‌تر می‌شود و ایموجی‌ها سه برابر بزرگ‌تر شده‌اند. قابلیت‌های جدیدی به بخش پیام‌ها اضافه شده که اپل سعی می‌کند آن‌ها را با آب و تاب تعریف کند. قابلیت‌های خیلی مهم ممکن است هیجان انگیز به نظر نرسند.

همچنین درباره Swift Playground‌ صحبت شد که در آن این زبان به کودکان آموزش داده می‌شود. این اپ یادگیری کدنویسی رایگان است.

20101

کد خبر: 653080

وب گردی

وب گردی