به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از مشهدمحسن مسعودیان‌راد، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی شب گذشته در حاشیه افتتاح بازارچه رمضان در مجتمع کوهسنگی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه در عرصه کمک به نیازمندان، خیرین و مردم خیرخواه خراسان رضوی اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند و کمیته امداد حضرت امام(ره) به دنبال مدیریت و نمایش هرچه بهتر این‌کارهای نیک در جامعه می‌باشد.
وی با اشاره به دوقسمتی بودن این بازارچه تصریح کرد: قسمت اول این بازارچه شامل ۲۵ غرفه است که ۱۷غرفه مختص به مشاغل خانگی است که اکثر آثار آن متعلق به زنان سرپرست خانواده است، ۲ غرفه مختص به امور فرهنگی، ۲غرفه مختص به امور مشارکت‌های مردمی(حامی یابی و مراکز نیکوکاری) و ۴ غرفه مختص به حوزه‌های طرح شفا، درمان و وکلای نیکوکار است.
مسعودیان‌راد ادامه داد: قسمت دوم این بازارچه شامل غرفه‌هایی جهت توانمندسازی و آموزش مددجویان است که به‌جای آن‌که به آن‌ها ماهی دهیم در واقع ماهی گیری به آن‌ها آموزش می‌دهیم.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به این نکته که در هر غرفه خدمات تخصصی ارائه می‌شود، بیان کرد: در ۱۷ غرفه مشاغل، ۳۴ مجری طرح‌های اشتغال مشاغل خانگی که زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی می‌باشند، دستاوردها و تولیدات خود را ارائه می‌کنند.
وی با تأکید بر این نکته که مشاغل خانگی به‌گونه‌ای در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: مددجویان ما نشان داده‌اند تنها در جهت اشتغال خود گام برنداشته‌اند بلکه از آن حوزه فراتر رفته و تبدیل به کارآفرینانی موفق شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص برکات طرح‌های خود اشتغالی کمیته امداد بیان داشت: از برکات این طرح‌ها می‌توان به مهاجرت معکوس به روستاها اشاره کرد که در این زمینه کمیته امداد بسیار خوب عمل کرده است.

کد خبر: 653117

وب گردی

وب گردی