نوروزی: قراردادهای نفتی در پسابرجام با حواشی روبه‌رو است

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه مسئله قراردادهای نفتی با حواشی روبه‌رو است، گفت: خطر در معرض تهدید قرار گرفتن تولید ملی در قراردادهای جدید چند ده میلیارد دلاری به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 25 خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر نفت در صحن علنی، گفت: مسئله قراردادهای نفتی در پسابرجام با حواشی روبه‌رو است و ممکن است این موضوع را که اصل 153 قانون اساسی و حق حاکمیت کشور زیر پا گذاشته شود، در پی داشته باشد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قراردادهای چند ده میلیارد دلاری دولت با کشورهای غربی ملاحظات زیادی دارد، افزود: خطر در معرض تهدید قرار گرفتن تولید ملی و اینکه ایران به مصرف کننده کالاهای کمپانی‌های غربی تبدیل شود احساس می‌شود.

نوروزی ادامه داد: زیرساخت‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری کشور باید به سمت بخش‌های مولد و تامین منافع ملی پیش رود.

وی با بیان اینکه تا چه زمانی باید شاهد هدررفت سرمایه‌های ملی از طریق سوزاندن گازهای همراه نفت در جزایر نفت‌خیز همانند خارک باشیم، اظهار کرد: چرا جلوی از بین رفتن سرمایه‌های ملی گرفته نمی‌شود و چرا از این گازها بهره‌برداری صحیح صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییراتی که در سیستم پرسنلی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه از پیمانکاری به قرارداد موقت رخ داده، حالت ترس و هراس و ناامنی و بی‌ثباتی شغلی را در میان کارمندان ایجاد کرده است، تصریح کرد: در شرکت‌های تابعه وزارت نفت باید از جوانان استفاده شود، چه می‌شود که به جای کلاسه‌بندی از دانشجویان متخصص استفاده شود. اینکه قراردادهای کارمندی وزارت نفت حالت گزینشی و انتخابی دارد باید اصلاح شود.

203/201

کد خبر: 653128

وب گردی

وب گردی