تاسیس ۳۷ رشته از مقاطع کاردانی تا فوق تخصصی در علوم پزشکی

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی از تصویب تاسیس ۳۷ رشته از مقطع کاردانی تا مقطع فوق تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر احمد خالق نژاد با اشاره به مصوبات دویست و پنجاه وسومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در این نشست عملکرد شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۱۳۹۴ ارائه شد.

او گفت: در سال گذشته در سال ۹۴، ۶ جلسه شورای معین و ۷ جلسه شورای گسترش برگزار شد و ۱۰۱ موسسه آموزشی تاسیس و ۲۸۱ رشته‌ مقطع در سطح کشور راه اندازی شد.

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی از تصویب سند راهبردی گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت، تدوین و تصویب اساسنامه مجتمع آموزش عالی سلامت، تصویب نهایی سند بازنگری شده معیارهای ارزشیابی و اعتباربخشی آموزشی و پژوهشی بیمارستان‌های آموزشی و تدوین و تصویب شیوه‌نامه پذیرش دانشجوی کاردانی خارج از کنکور به عنوان فعالیت های این شورا خبر داد.

او با اشاره به درخواست های گسترش در حوزه علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در زمینه آموزشی و پژوهشی تاسیس ۳۲ مرکز تحقیقات با موافقت اصولی، ۱۶ مرکز تحقیقات با موافقت قطعی که قبلا موافقت اصولی داشتند، ۱ پژوهشکده با موافقت قطعی و ۳ مجتمع آموزش عالی سلامت با موافقت اصولی مورد تصویب قرار گرفت.

خالق نژاد افزود: از دیگر مباحث تصویب شده در این جلسه می توان به تاسیس و راه اندازی ۲ رشته در مقطع فوق تخصص، ۱ رشته در مقطع تخصصی، ۱۵ رشته در مقطع دکتری تخصصی، ۱۱ رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۷ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته - کارشناسی ناپیوسته و ۱ رشته در مقطع کاردانی اشاره کرد.

20104

کد خبر: 653352

وب گردی

وب گردی