فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی بخش سوم اتهام‌های سحرخیز

وکیل عیسی سحرخیز تاکید کرد: در مورد اتهام موکلم که توهین به رئیس قوه قضاییه بود، شعبه ۱۰۵۷ به دلیل تشخیص اینکه این اتهام مشمول جرم سیاسی است، آن را به دادگاه کیفری استان ارجاع داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی، با اشاره به پرونده عیسی سحرخیز عنوان کرد: در این رابطه پرونده آقای سحرخیز به سه قسمت تقسیم شده است.

بخش نخست پرونده سحرخیز توهین به رییس قوه قضاییه است

این وکیل دادگستری افزود: بخش اول پرونده در مورد اتهام توهین به رئیس قوه قضاییه بود که شعبه ۱۰۵۷ به دلیل تشخیص اینکه این اتهام مشمول جرم سیاسی است آن را به جهت عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان ارجاع داد تا این بخش از اتهام به عنوان جرم سیاسی با حضور هیات منصفه مورد رسیدگی قرار گیرد.

بخش دوم اتهام سحرخیز نشر اکاذیب علیه مسئولان عالی رتبه نظام است

وی ادامه داد: بخش دوم اتهام موکلم نشر اکاذیب علیه مسئولان عالی رتبه نظام بود که ما معتقد بودیم این اتهام هم در زمره جرائم سیاسی باید مورد رسیدگی قرار گیرد اما این شعبه همچنان خود را صالح در رسیدگی می‌داند و برای موکلم تجدید وقت دادگاه تعیین کرده‌اند و قرار است آقای سحرخیز از بیمارستان به دادگاه برود اما زمان دادگاه هنوز به ما ابلاغ نشده است.

فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی بخش سوم اتهام‌های سحرخیز

وکیل سحرخیز تاکید کرد: بخش سوم پرونده موکلم مربوط به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی بود که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت جسمانی موکل خود یادآور شد: آقای سحرخیز در حال حاضر به دلیل عارضه شدید قلبی در بیمارستان است و وضعیت مساعدی ندارد و باید دائما تحت درمان باشد برای همین بعید می‌دانم پزشک ایشان اجازه اعزام وی را به دادگاه صادر کند.

203/201

کد خبر: 653389

وب گردی

وب گردی