پولدارترین قاچاقچی مواد مخدر تهران  164 کیلو شیشه  به همراه داشت/ 90 درصد خرده فروش های موادمخدر به زندان نمی افتند

محمد رضا آذرنیا در نشستی خبری که به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد از ثروت نجومی پولدارترین قاچاقچی خبر داد و گفت : پولدارترین قاچاقچی 164 کیلوگرم شیشه به همراه داشت و اموال بسیار زیادی دارد و یک شهرک در شمال کشور به نام اوست.

زهره حاجیان- ایسکانیوز :دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران در مورد وضعیت اموال مصادره شده از قاچاقچیان مواد مخدر گفت: اموال مصادره شده بعد از مراحل مختلف به فروش می‌رسند و پولش به خزانه واریز می شود هر چند برای فروش اموال مصادره‌ای و توقیفی مجوز قضایی لازم است و امکان استفاده از این اموال توقیفی وجود ندارد.

محمد رضا آذرنیا گفت :در تهران در حال حاضر بیش از 100 ملک در اختیار ماست و تمام آنها امانت است. بخشی از اموال که مصادره‌ای بودند کارشناسی شدند و ما آنها را به فروش رساندیم.

او با اشاره به اینکه در دو ماهه اول امسال 12 میلیارد تومان از اموال یک قاچاقچی محکوم به اعدام که حکمش اجرا شده را شناسایی کردیم گفت: این مبلغ به حساب خزانه برگشته همچنین وی چندین واحدمسکونی داشته که پلمپ شده‌اند و در مجموع امسال 13 واحد مسکونی و تجاری قاچاقچیان دستگیر شده را پلمپ کردیم. 63 خودرو توقیفی را برای فروش گذاشتیم. 50 خودرو مصادره‌ای را به فروش رساندیم و 60 پرونده را در دست بررسی داریم.

فروش مواد اولیه تهیه شیشه در ناصر خسرو

آذرنیا در مورد افزایش مجدد کارگاه‌های تولید شیشه در تهران گفت: باید ساز و کاری برای کنترل تهیه شیشه اندیشیده شود و متاسفانه در ناصر خسرو مواد اولیه تهیع شیشه به صورت تک تک فروخته می شود طرح ساماندهی ناصرخسرو از سال گذشته در شورای تامین مطرح شده و تمهیداتی برای ساماندهی ناصرخسرو اندیشیده شده که جزئیات آن در آینده اعلام می شود.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در فروردین و اردیبهشت امسال 12 لابراتوار تولید شیشه در تهران شناسایی و منهدم شد اما این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته و دلیل کاهش کارگاه‌های تولید شیشه این است که نظارت و کنترل ها سخت‌ترشده است .

او تاکید کرد: در حال حاضر متاسفانه کار تولید شیشه در کارگاه‌های کوچک و درمنازل ممکن است و فرمول آن در دسترس همه هست.

آذرنیا در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد مواد مخدر در تنباکوی قلیان‌ها گفت: این موضوع هنوز به تایید ما نرسیده که ما آن را در کمیته مقابله در دستور کار قرار دهیم تا تصمیمی برای آن بگیریم.

16 هزار معتاد متجاهر در تهران

او به تاثیرات ساماندهی معتادان متجاهر در تهران گفت: در حال حاضر 16 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم و تخمین زده می‌شود که 10 درصد آنها زن باشند. در دو ماهه اول امسال 15 هزار و 706 خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کردیم که البته همه آنها سر از زندان در نیاوردند و جرایم بیش از 90 درصدشان به گونه‌ای بود که منجر به زندانی شدن آنها نشد و آزاد هستند.

آذرنیا در پایان به معرفی برنامه‌های ترتیب داده شده برای سالروز جهانی مواد مخدر پرداخت و گفت: برنامه‌های مربوط به سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و مصادف شدنش با ماه مبارک رمضان از 20 خرداد شروع شده و تا 10 تیرماه ادامه دارد و سخنرانی وزیر کشور و فرمانداران در نمازهای جمعه اشاره کرد و برگزاری جشن در پارک ها از آن جمله است.

105105

کد خبر: 653488

وب گردی

وب گردی