ترامپ: سربازان آمریکایی، میلیون‌ها دلار از عراق سرقت کردند

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از سرقت میلیون‌ها دلاری سربازان آمریکایی هنگام اشغالگری در عراق پرده برداشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روسیا الیوم نوشت؛ "دونالد ترامپ" -نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا- فاش کرد سربازان آمریکایی در زمان حمله به عراق، میلیون ها دلار از اموال دولتی این کشور را سرقت کرده اند.
"دونالد ترامپ" که به مناسبت دویست و چهل و یکمین سال تأسیس ارتش آمریکا سخنرانی می کرد، گفت: "عراق، در آتشی به مانند آتش جهنم می سوخت؛ انتقال میلیون ها میلیون دلار از این کشور، چه معنایی داشت؛ انتقال آن چگونه صورت گرفت؟!"
"ترامپ"بر لزوم مشخص شدن سربازانی که مأموریت انجام این کار را برعهده داشتند، تأکید کرد و افزود: "به نظر من، این سربازان اکنون در کمال آرامش زندگی می کنند."
ظاهرا ترامپ، در سخنان خود به مبالغی که تحت تصرف ارتش آمریکا قرار داشته و واشینگتن به طرح های بازسازی عراق اختصاص داده بود، ولی فساد، رشوه و دزدی آن را محو کرده، اشاره داشته است.
گفتنی است، مرکز نظارت عمومی آمریکا، سال 2015 در گزارشی، بیش از 115 افسر و سرباز آمریکایی را به ارتکاب دزدی، دریافت رشوه و امضاء قرارداد های بی محل هنگام حضور خود در عراق و افغانستان محکوم کرد.

303300
کد خبر: 653502

وب گردی

وب گردی