ترقی :توصیه مقام معظم رهبری این است که واقعیت های برجام را همه قبول داشته باشند/در صورت نقض برجام در 6 ماه به شرایط قبل برمی‌گردیم

عضو حزب موتلفه با بیان اینکه مقام معظم رهبری واقع بینی درزمینه برجام پیش گرفته اندگفت:نباید از بدعهدی‌های دشمن  چشم پوشی کنیم و دولت موظف است با اقتدار با آن برخورد و عمل متقابل انجام دهد.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون اظهارات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در جمع سران سه قوه و مسئولان و کارگزاران نظام درباره برجام گفت:نظر مقام معظم رهبری از قبل هم روشن بود که ایشان برجام را نه یک فتح الفتوح میدانند که عامل حل همه مشکلات کشور باشد نه آنرا چون یک قرارداد ترکمنچای تلقی کردند که به ضرر ملت تمام شده باشدبلکه واقع بینی را در این خصوص پیش گرفتند.

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: تاکید رهبری این است که کسانی که نسبت به برجام اظهار نظر میکنند خیلی خوشبینانه و یا بلند پروازانه به نتایج برجام نپردازندو آن را یک موفقیت خارق العاده برای کشور ندانند و همچنین آنهایی که منتقد هستنددر نقد برجام به گونه ای برخورد نکنند که زحمات و تلاش های تیم مذاکره کننده که کوشیده اند تا معضل هسته ای به شکلی حل شود نادیده گرفته شود.

او با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری این است که همه واقعیت های برجام را همه قبول داشته باشند،گفت: بر اساس نقاط مثبتی که در انجام توافق هسته ای وجود داشت این توافق صورت گرفت و ایران پای میز مذاکره با طرف غربی رفت ولی در متن تدوین شده نقاط مثبت و منفی وجود دارد که طرف مذاکره کننده سعی دارد از آن سوء استفاده کند.

ترقی با بیان اینکه همه باید بدانند که ما به همه تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل دبه در می آورد و به تعهداتش عمل نمیکند، ادامه داد: نباید از این بدعهدیها چشم پوشی کنیم و دولت نباید تخلفات طرف مقابل دربرجام را توجیه کند بلکه موظف است با اقتدار با آن برخورد و محکوم کند و همچنین عمل متقابل انجام دهد.

در صورت نقض برجام آمادگی داریم ظرف 6 ماه به شرایط قبل باز گردیم

او با اشاره به صحبتهای ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا مبنی بر پاره کردن توافق هسته ای ایران با 5+1 در صورت برگزیده شدن گفت:در آینده هم اگر رییس جمهور آینده امریکا این توافق هسته ای را پاره کرد طوری نیست که ما ضرر کنیم بلکه ما هم آمادگی داریم این برجام را آتش بزنیم و با تلاش کارشناسان فنی خود ظرف شش ماه خودمان را به شرایط قبل از برجام برگردانیم .

این فعال اصولگرای با اشاره تاثیر پاسخ مقام معظم رهبری نسبت به اظهارات ترامپ،گفت: بیانات رهبری مبین آن است که جمهوری اسلامی اینگونه نیست که آنها با تهدید نظامی و گسترش تحریم اقتصادی میتوانند تغییری در رویکرد نظام ایجاد کنند و این نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابل رجزخوانی های انتخاباتی خانم کلینتون و آقای ترامپ است.

او تاکید کرد:درواقع مقام معظم رهبری با موضعگیری به جا ابزاری را که روسای جمهور و نامزدهای انتخابات امریکا از آن برای رای آوری استفاده میکنند از آنها گرفتند و یاد آور شدند که اینگونه نیست که باتصور تهدید پاره کردن برجام میتوانند به ایران آسیبی برسانند بلکه خوشحال خواهیم شد و حاضریم خودمان آن را به آتش بکشیم. اما بر اساس تعهدات بین المللی و تعهداتی که اسلام برای ما مشخص کرده تا زمانی که دشمن این پیمان را نقض نکند ناقض آن نخواهیم بود لذا آن را خلاف روش اسلامی میدانیم

ترقی بیان کرد:در صورتی که طرف مذاکره کننده به عهد خود وفادار نماند جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدی در قبال نقض برجام نخواهد داشت.

گفتنی است اظهارات رهبری بازتاب های زیادی داشته که ازآن جمله می توان به گزارش تلویزیون مرکزی چین اشاره کرد که تاکید داشته: براساس اظهارات جدید آیت الله خامنه ای رهبرعالی جمهوری اسلامی ایران، هرگونه بدقولی و عهد شکنی از جانب آمریکا در توافق هسته ای با ایران پذیرفتنی نیست و آمریکا در صورت انجام این اشتباه باید منتظر عواقب رفتار خود باشد.
گزارش یادآور شد: رهبر عالی ایران تاکید کرده است که اگر آمریکایی ها بخواهند«برجام» را پایمال کرده و آن را زیر پا بگذارند، ایران دست به اقدامی تلافی جویانه خواهد زد.

203/201

کد خبر: 653525

وب گردی

وب گردی