وکیل مدافع عامل قتل ستایش قریشی، دختر شش ساله افغانستانی از ارائه ایرادات مدنظر خود درباره تحقیقات مقدماتی پرونده به دادگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایران؛ مجتبی فرحبخش درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرد: با توجه به احضار موکل در راستای ماده 387 قانون آیین دادرسی کیفری، به دفتر شعبه مراجعه و لایحه خود را مبنی بر وجود برخی ایرادات در تحقیقات مقدماتی، ارائه کردم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا زمان جلسات مقدماتی دادرسی مشخص شده یا خیر گفت: هنوز مشخص نشده اما دادگاه می‌تواند در جلسات مقدماتی هیچ یک از طرفین پرونده را دعوت نکند.فرحبخش در پاسخ به این سؤال که اوضاع روحی و روانی موکلش چگونه است، گفت: موکلم به نماز، روزه و توبه مشغول است و اکنون نیز در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد.

وکیل دادگستری در پاسخ به این سؤال که آیا جای دفاعی در برابر اقدام موکلش می‌بیند یا خیر گفت: خوشبختانه در قانون مجازات اسلامی جدید مصوب سال 92، یک سری ظرفیت‌هایی برای نوجوانان زیر 18 سال لحاظ شده است و نسبت به ماده 91 قانون بسیار امیدواریم. در ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی آمده: «در جرایم موجب حد یا قصاص هرگاه افراد بالغ کمتر از 18 سال، ماهیت جرم انجام‌ شده یا حرمت آن را درک نکنند یا در رشد و کمال عقل آنان شبهه وجود داشته‌ باشد، حسب مورد با توجه به سن آنها به مجازات های پیش‌بینی‌ شده محکوم می‌شود.»

گفتنی است 21 فروردین امسال دختر شش‌ ساله افغانستانی پس ازربوده شدن توسط نوجوان هفده ساله ایرانی درحوالی ورامین هدف شوم وی قرارگرفت و بعد کشته شد.

ابوالقاسم مرادطلب؛ دادستان عمومی و انقلاب ورامین نیز پیشتر در خصوص کیفرخواست صادره در این پرونده گفته بود که در این کیفرخواست در خصوص قتل عمد و جنایت بر میت اظهارنظر شده و در خصوص سایر موارد قرار بر عدم صلاحیت صادر کردیم. زیرا طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری، در خصوص مواردی مثل تجاوز به عنف، صفر تا 100 موضوع را دادگاه کیفری یک استان بررسی می‌کند.پرونده قتل ستایش قریشی برای رسیدگی دراختیار شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران است.

۴۷۴۷

کد خبر: 653545

وب گردی

وب گردی