گاز 10 هزار مشترک غرب تهران تا فردا شب قطع است/دو کارگر مترو جان باختند

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که حفاری مترو دلیل انفجار خط لوله گاز منطقه شهران تهران بوده گفت: در حال حاضر مامورین شرکت ملی گاز مشغول ترمیم خط لوله هستند لذا تا فردا شب گاز این منطقه قطع خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره حادثه انفجار خط لوله گاز صبح امروز در منطقه شهران تهران گفت: بر اثر حفاری مترو و نشست زمین، حفره‌ای در ابعاد 20 متر در 20 متر ایجاد شد که منجر به شکست خط لوله 8 اینج تغذیه گاز و قطع کابل برق عبوری از این محدوده و در نتیجه انفجار و آتش سوزی شده است.

او افزود: در اثر پارگی و اتصال کابل برق و همچنین شکست خط لوله، گاز مشتعل شده است.

بوجارزاده با بیان این که در حال حاضر آتش سوزی مهار شده و در حال ترمیم و تعویض خط لوله گاز هستیم، گفت: گاز حدود 10 هزار مشترک در منطقه شهران، کوهسار، کن و سولقان تا فردا شب قطع خواهد بود.

او ادامه داد: فعلا این منطقه در اختیار شرکت ملی گاز است لذا از مردم این مناطق تقاضا داریم که شیر گاز خود را ببندند و مراقب باشند تا ما بتوانیم در اسرع وقت و حداکثر تا پایان فردا شب خط لوله تعویض کنیم.

سخنگوی شرکت ملی گاز افزود: این حادثه خسارت جانی نداشته اما میزان خسارت مالی هنوز برآورد نشده است.

مرگ دو کارگر

به گزارش مهر؛ انفجار و آتش سوزی ساعت 4 و سی دقیقه بامداد روز جمعه در شهران واقع در غرب تهران رخ داد که اکنون مهار شده است.

ابوالفضل قناعتی با اشاره به انفجار لوله گاز در منطقه کوهسار به مهر گفت: ساعت ۴:۳۰ بامداد جمعه در حالی که بیل مکانیکی مترو در حال فعالیت بود و این خاکبرداری زیر لوله گاز اصلی این منطقه انجام می‌شد که زیر لوله گاز خالی شده و فروکش لوله سبب ترکیدن و آتش‌سوزی می‌شود.

او ادامه داد: دو نفر از کارگران مترو، یکی از آنها راننده بیل مکانیکی و یکی دیگر از کارگران در این حادثه جان خود را از دست می‌دهند که به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم. همچنین حرارت گودال باعث آتش‌سوزی یک ساختمان اداری می‌شود و همچنین به چند خانه مسکونی نیز خساراتی وارد می‌شود.

قناعتی تاکید کرد: آنچه در این حادثه قابل پیگیری است، آن است که مسئولان مترو در مسیرهایی که حفاری دارند باید نقشه‌های مسیر را بررسی کنند تا اگر تجهیزات شهری از آن مسیرها رد می‌شود مانند لوله آب، گاز و مخابرات نسبت به ایمن‌سازی محل اقدام کنند.

او گفت: متاسفانه ۴۰ دقیقه طول کشید که لوله‌های گاز منطقه بسته شود. اگر زلزله‌ای بیاید و باعث آسیب به لوله‌های گاز در ۵۰ نقطه تهران شود، آن زمان به جای خرابی‌های حاصل از زلزله باید به دنبال مهار آتش‌سوزی‌ها در شهر باشیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به طور لحظه‌ای و نهایتا در سه چهار دقیقه لوله‌های گاز بسته می‌شد، گفت: خوشبختانه محل آتش‌سوزی از منازل مسکونی فاصله داشته، در غیر این صورت مشخص نبود چه خسارت‌هایی بر جا می‌ماند.

او تاکید کرد: شهرداری قبل از حفاری استعلام‌های لازم را از نهادهایی مانند شرکت گاز، آب و فاضلاب و... بگیرد تا حریم تجهیزات شهری حفظ شود. همچنین ستاد بحران چاره‌ای برای قطع سریع تجهیزاتی مانند گاز در زمان‌های بحرانی بیندیشد.

20106

کد خبر: 653823

وب گردی

وب گردی