کیفیت هوای کرمانشاه در شرایط بحرانی است

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اعلام کرد که شاخص کیفیت هوای کرمانشاه از عصر پنجشنبه تاکنون در شرایط بحرانی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، رضا محمودیاندر این باره گفت: با ورود توده گرد و خاک به کشور، غلظت ریزگردهای موجود در هوای شهر کرمانشاه از حد مجاز بیشتر شده و به ٦٦٠ میکروگرم بر مترمکعب هوا رسیده است.
میزان استاندارد ریزگردها در هوا براساس اعلام سازمان محیط زیست ١٥٠ میکروگرم بر مترمکعب است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه ادامه داد: این ریزگردها از صحراهای عراق و عربستان وارد کشور شده است.
محمودیان به بیماران قلبی، کودکان، افراد مسن، زنان باردار و دیگر افراد در معرض خطر توصیه کرد که در هوای آزاد تردد نکنند.
او افزود: وضعیت هوای کرمانشاه به مرور طی ساعت های آینده رو به بهبود می رود.
از ابتدای سال جاری تاکنون و با احتساب امروز، کیفیت هوای کرمانشاه هشت روز در شرایط هشدار، یک روز در حالت اضطرار و یک روز در وضعیت بحران قرار داشته است.
شهروندان کرمانشاه در سال 94 هم 36 روز در هوای خارج از استاندارد نفس کشیدند که 33 روز آن شرایط هشدار و 2 روز را هم در وضعیت اضطرار تجربه کردند.
در سال 93 نیز شهر کرمانشاه در مجموع 24 روز هوای غیراستاندارد داشت که 22 روز آن در وضع هشدار، یک روز در وضعیت بحران و یک روز هم در وضع اضطرار بود.
استان کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان، در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت بویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.
این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم تحمیل کرده؛ بلکه با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ بشدت به جنگل‌های زاگرس آسیب زده است.

20106

کد خبر: 653827

وب گردی

وب گردی