ماجرای 2خانواده افغانی دخترانشان را با هم عوض کردند!

15آبان سال گذشته مردی افغان به پلیس آگاهی شهریار رفت و مأموران را در جریان یک کودک‌ربایی قرار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه همشهری، او در این باره گفت:من به همراه خانواده‌ام در افغانستان زندگی می‌کنم. چند روز پیش 2دختر٧ و ١٠ ساله‌ام برای بازی به خیابان رفتند اما دیگر برنگشتند. ما که خیلی نگران شدیم همه‌جا را دنبالشان گشتیم اما اثری از دخترانم نبود.

حتی فردای آن روز همه اهالی محل بسیج شدند اما هیچ اثری از آنها نبود. تا اینکه یکی از هموطنانم سرنخی در اختیارم قرار داد. او گفت که چندروز پیش یکی از هموطنانم به نام محمد را دیده که به همراه 2دخترم قصد رفتن به ایران را داشته است. این را که شنیدم بار سفر را بستم و راهی ایران شدم. می‌دانستم محمد به همراه خانواده‌اش در شهریار زندگی می‌کند اما هیچ نشانی و آدرسی از محل زندگی او ندارم. برای همین تصمیم گرفتم شکایت کنم تا شاید پلیس ایران ردی از او پیدا کند و دخترانم را به من برگرداند. شنیده‌ام که محمد دخترانم را به ایران آورده تا آنها را مجبور به گدایی کند.

ادعای عجیب

ماموران پلیس شهریار پس از این شکایت تحقیقات خود را آغاز کردند و درحالی‌که شاکی هیچ آدرسی از محل زندگی متهم نداشت، در بررسی‌های تخصصی موفق شدند محل زندگی او را شناسایی کنند. مرد افغان چند روز پیش، پس از گذشت 7‌ماه در شهریار دستگیر شد. اما از آنجا که طبق قانون، رسیدگی به جرایم اتباع بیگانه در تهران صورت می‌گیرد پرونده به دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد.

متهم روز چهارشنبه وقتی به شعبه چهارم دادسرا منتقل شد و پیش روی قاضی آرش سیفی قرار گرفت خودرا بی‌گناه دانست و گفت: 2دخترخردسال پیش من هستند اما من با پدرشان توافق کردم که آنها را به تهران بیاورم و او هم قبول کرد و هیچ مشکلی با این قضیه نداشت. نمی‌دانم چرا شکایت کرده و تهمت کودک‌ربایی به من زده است.

این مرد با مطرح کردن ادعایی عجیب ادامه داد: طبق رسوم ما، گاهی 2پدر دخترانشان را با هم معاوضه می‌کنند. درواقع به یکدیگر می‌فروشند. آن هم نه برای گدایی و سوءاستفاده، برای اینکه آنها وقتی به جوانی رسیدند به عقد پسرانمان دربیایند. من و شاکی هم چند‌ماه قبل در افغانستان با هم قرارداد معاوضه بستیم حتی شاهد هم دارم. من 2دخترکوچکم را تحویل او دادم و او هم 2دختر کوچکش را به من داد. من از آنها حتی بهتر از فرزندان خودم مراقبت می‌کنم. می‌توانید این را از 2دخترش که با من زندگی می‌کنند بپرسید.

پس از ادعای عجیب این مرد افغان، قاضی برای وی قرار بازداشت صادر کرد. از طرفی دستور داد تا شاکی برای توضیحات بیشتر در دادسرا حاضر شود تا پس از تکمیل تحقیقات در اداره پلیس 2دخترش را تحویل بگیرد.

20106

کد خبر: 653998

وب گردی

وب گردی