سخنرانی عضو هیات علمی واحد بجنورد در هشتمین کنفرانس بین المللی دانشگاه لندن

مقالات دکتر مصیب سامانیان عضو هیات علمی واحد بجنورد در هشتمین کنفرانس بین المللی کمیت و کیفیت در روش مدیریت کتابخانه ها و کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه لندن پذیرفته شد.

به گزارش ایسکانیوز، مصیب سامانیان عضو هیات علمی گروه مدیرت اطلاعات و فناوری و مدیرگروه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی- مدیریت اطلاعات و همچنین مدیرگروه دکترای تخصصی مدیریت دولتی واحد بجنورد دو مقاله خود را به شکل سخنرانی در هشتمین کنفرانس بین المللی کمیت و کیفیت در روش مدیریت کتابخانه ها و کتابداری و اطلاع رسانی 2016 ارائه داد.

سامانیان با اعلام این خبر گفت: نخستین مقاله در رابطه با آمیخته بازاریابی با مدل 4p در کتابخانه ها بود که از پایان نامه کارشناسی ارشد اکرم خسروپناه دانش آموخته علم اطلاعات و دانش شناسی استخراج که تهیه و ترجمه مقاله توسط این دانش آموخته انجام شد و مقاله دوم نیز مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد فاطمه حسن شاهی دانشجوی رشته جامعه شناسی واحد قوچان بود که موضوع آن در خصوص سواد اطلاعاتی و میزان بکار گیری آن در محیط های دانشگاهی است.

عضو هیات علمی واحد بجنورد اظهار کرد: مفهوم بازاریابی در کتابخانه‌ها، فرایندی تبادلی است که در آن عناصری ارزشمند بین تولید‌کننده (کتابخانه) و مشتری (کاربر) مبادله می‌شود که بازاریابی برای هرگونه حرکت آگاهانه و هدفمند در دنیای پر رقابت امروزی ضرورت دارد و عاملی ضروری برای حیات سازمان‌ها و مؤسسه‌های تجاری وغیر تجاری از جمله کتابخانه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: که در نخستین مقاله ارائه شده تحت عنوان "بررسی به کارگیری شیوه های بازاریابی در ارائه خدمات اطلاعاتی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی 4P (مطالعه موردی: کتابخانه های دانشگاهی استان خراسان شمالی)" اهمیت موضوع بازاریابی در کتابخانه‌های دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر گروه دکترای تخصصی مدیریت دولتی اظهار کرد: لزوم تشخیص نیاز اطلاعاتی،شناخت درست منابع اطلاعاتی، توانایی دسترسی به این منابع و توانایی استفاده هدفمند از این منابع که همان سواداطلاعاتی است ضروری می باشد و لازم است کارمندان و روسای دانشگاه ها با مبانی اولیه و نحوه کارکرد، نحوه یافتن اطلاعات در شبکه های اطلاعاتی خصوصا شبکه جهانی اینترنت آشنایی پیدا کرده و در جهت سواد آموزی شبکه ای (توانایی تشخیص ، دستیابی و استفاده از اطلاعات الکترونیکی در شبکه اطلاعاتی) و استفاده از این دانش برای بهبود عملکرد سازمان خود گام بردارند.

وی افزود: در دومین سخنرانی این کنفرانس، " میزان سواد اطلاعاتی کارمندان و اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی شمال خراسان و میزان به کارگیری آن در بهبود عملکرد سازمان" ارائه شد.

در هشتمین کنفرانس بین المللی کمیت و کیفیت در روش مدیریت کتابخانه ها و کتابداری و اطلاع رسانی که به زبان انگلیسی برگزار شد، گروه‌های تخصصی شرکت‌کننده از جمله گروه مدیریت دانش، مدیریت فن آوری و مدیریت اطلاعات از 60 کشور جهان حضور داشتند.

چکیده مقالات بر روی سایت کنفرانس به آدرس qqml 2016/london قابل دریافت است.

20101

کد خبر: 654133

وب گردی

وب گردی