گرد و غبار دامن گیر 6 استان دیگر کشور شد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وقوع گرد و غبار برای شش استان‌ کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

او افزود: روزهای شنبه و یکشنبه 29 و 30 خرداد، با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر نیز رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در روز شنبه مواج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: به همراه نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به استان‌های غربی کشور، طی دو روز آینده در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب پدیده گرد وغبار پیش‌بینی می‌شود که بتدریج مناطقی از مرکز و جنوب را نیز فرا خواهد گرفت و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق می‌شود، ولی روزهای شنبه و یکشنبه نسبت به روز جمعه از غلظت گرد و غبار در این مناطق بتدریج کاسته می‌شود.

وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان ، تهران و سمنان

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در شرق و مناطقی از شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط به ویژه در منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود. در دو روز آینده نیز وزش باد شدید موقتی و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، مرکزی، اصفهان ، تهران و سمنان بویژه در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

اودر پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 30 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید یا باد وگرد و خاک با حداکثر و حداقل دمای 36 و 22 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 31 خرداد، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، با احتمال رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 36 و 24 درجه سانتیگراد پیش‌بینی ‌می‌شود.

20103

کد خبر: 654173

وب گردی

وب گردی