بانک خون بندناف  استان سمنان توسعه می یابد

در نشست کارگروه بانوان و خانواده استان سمنان بر توسعه بانک خون بندناف زمینه توسعه استان سمنان تاکید شد .

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود نشست کارگروه بانوان و خانواده استان سمنان، با حضورمعاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان،مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سمنان و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و در این جلسه برنامه‌ها و اهداف‌ نمایندگی خون بند ناف جهاددانشگاهی استان سمنان توسط رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تشریح شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری سمنان در این جلسه گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در بحث توسعه علم و فناوری در کشور، و تأکید ویژه بر حمایت کامل از مجموعه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور، می‌طلبد که حمایت های لازم برای توسعه فعالیت های علمی مانند ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان صورت گیرد که قطعاً نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت و سلامت جامعه دارد.

محمدرضا میرزایی ادامه داد: انتظار می‌رود مسوولین استان سمنان نیز این نگاه را به بحث توسعه علم و فناوری در استان داشته باشند و حمایت‌های لازم را نیز انجام دهند و زمینه استفاده مطلوب هم استانی های عزیز از خدمات تخصصی و مطلوب بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی را فراهم کنند، که قطعاً در تأمین امنیت و سلامت جامعه، انسان سالم، سیاست های جمعیتی و... نقش بسیار مهم و اثرگذاری خواهد داشت.

وی همچنین خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از فعالیت‌های بانک خون بندناف جهاددانشگاهی استان سمنان شد و گفت: توسعه فعالیت های بانک خون بندناف، زمینه توسعه استان سمنان را فراهم می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان همچنین خواستار همکاری تمام دستگاه های اجرایی با جهاددانشگاهی استان سمنان و انعقاد تفاهم نامه های همکاری با این نهاد و همچنین اطلاع رسانی جامع در خصوص مزایای ذخیره سازی سلول های بنیادی به عموم مردم استان با همکاری نهادهای مختلف صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری، ارائه تسهیلات مالی به خانواده های نیازمند و ارائه تسهیلات پرداخت اقساطی برای متقاضیان با همکاری بانک ها و اختصاص مکان مناسب به دفتر نمایندگی خون بند ناف استان سمنان شد.

همچنین از سازمان برنامه ریزی و بودجه استان سمنان نیز خواست تا اعتبارات لازم در خصوص توسعه فعالیت‌ها و خدمات ذخیره سازی خون بند ناف جهاددانشگاهی در استان سمنان و اختصاص مکان مناسب به دفتر نمایندگی خون بند ناف استان سمنان را اختصاص دهد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه خدمات تخصصی بانک خون بندناف شرکت فن آوری بن یاخته های رویان جهاددانشگاهی از سال 1384 در کشور آغاز شده است، گفت: امنیت پایدار و انسان سالم، مهمترین رویکرد این مرکز علمی و پژوهشی است، جلوگیری از خروج ارز از کشور و رساندن کشور به جایگاه فاخر علمی در دنیا از رویکرد های دیگر بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی است.

حسن رهایی افزود: با توجه به اینکه یکی از محور های توسعه استان سمنان، انسان سالم است، ارائه خدمات تخصصی، علمی در زمینه سلول های بنیادی و خون بند ناف در تأمین امنیت و سلامت افراد جامعه نقش بسیار مهمی دارد، امروزه خدمات تخصصی و پیشرو در زمینه خون بند ناف و سلول های بنیادی، امید های تازه‌ای را برای درمان بسیاری از بیماری ها ایجاد کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: بحث سلول های بنیادی و نقش آن در درمان بسیاری از بیماری‌ها در دنیا بسیار جدی گرفته شده است، در کشور ما نیز، با همت و تلاش اندیشمندان جوان جهاددانشگاهی، این دانش، بومی و ملی شده است، جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و یکی از رویش های انقلاب اسلامی، توانسته است یک دانش درون زای ملی را به یک خدمت تخصصی در کشور تبدیل کند.

رهایی با بیان اینکه شعار اصلی بانک خون بند ناف شرکت بن یاخته های رویان جهاددانشگاهی، "زین پس سلامتی هم پس انداز می‌شود" است، گفت: نمایندگی خون بند ناف در سال 1392 به جهاددانشگاهی استان سمنان اعطاء شد و تا امروز بالغ بر 200 مورد خون بندناف نوزادان استان سمنان ذخیره شده است.

کد خبر: 654182

وب گردی

وب گردی