دلیل افزایش نجومی  قیمت خرما در ماه رمضان

رییس اتحادیه میوه و سبزی گفت: قیمت خرما تا پایان ماه رمضان بیش از این افزایش نخواهد داشت.

حسین مهاجرانی رییس اتحادیه میوه و سبزی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تغییرات قیمتی میوه در چند روز گذشته گفت: برخلاف ماه رمضان سال های گذشته که بازار سبزی بازار پر رونقی بود اما در سال جاری بازار صیفی جات با رکود همراه بوده که بخشی از آن به دلیل گرمای بیش از حد هوا بوده است.

وی با بیان اینکه خرما در ایام ماه رمضان به کیلویی 10 هزار تومان رسیده است، گفت: در ماه رمضان سال جاری بازار خرما با تقاضای بسیار زیادی همراه بود، در سال گذشته بخشی از خرما از طریق خرمای جهرم تامین می شد کسانی که خرما را به بازار عرضه می کنند از زمان عرضه این محصول باخبر هستند که بتوانند این محصول را با قیمت بالاتری در بازار عرضه و به فروش برسانند.

مهاجرانی پیش بینی خود را از قیمت خرما تا پایان ماه رمضان اینگونه بیان کرد: روزه داران خرید خود را در اوایل ماه رمضان انجام می دهند که این افزایش قیمت هم به دلیل تقاضای بیش از حد روزه داران بود بنابراین قیمت خرما تا پایان ماه رمضان بیش از این افزایش نخواهد داشت.

رییس اتحادیه میوه و سبزی درباره افزایش قیمت بیش از حد هویچ طی چند روز گذشته گفت: در حال حاضر برداشت محصول هویچ در الیگودرز لرستان است و به نوعی تولید این محصول به اندازه نیاز مصرف کنندگان نیست اما از چند روز آینده این محصول در تمامی مناطق به وفور یافت می شود که این امر باعث کاهش قیمت محصول خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا چند روز گذشته قیمت هویچ به 2500 تومان رسید اما در حال حاضر قیمت آن به 1800 تومان رسیده ولی باز هم قیمت آن باید کاهش یابد و به قیمت 500 تومان در میدان تره بار برسد زیرا این نرخ برای هویچ بسیار بالا است.

مهاجرانی درباره قیمت میوه های موجود در بازار گفت: سیب گلاب 8000 تومان هلو 8000 تومان انگور یاقوتی انبه زردآلو 8000 تومان و همچنین گیلاس در بازار از 5000 تومان تا 12000 تومان است.

401/602

کد خبر: 654238

وب گردی

وب گردی