دلیل  قطع درختان خیابان ولیعصر(عج)  خشک شدنشان بود

«ما کمیسیون ماده ۷ را اجرا کردیم، زیرا درختانی که قطع شدند خشک بوده یا متاسفانه دچار آفت شده بودند. طبق مصوبه کمیسیون ماده ۷ نسبت به حذف آنها اقدام شد، زیرا در شب‌های پیش از آن هم یکی از درختان سقوط کرده بود.»

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نصرالله آبادیان درباره هفت درختی که ۲۴ خردادماه پایین‌تر از چهارراه ولیعصر (عج) قطع شده بودند، گفت: با توجه به آفت برخی از درختان و به دلیل اینکه ممکن بود سقوط درختان جان همشهریان تهرانی را تهدید کند، نسبت به قطع این درختان اقدام شد.

او افزود: این درختان حدود ۴ سال پیش خشک شده بودند و بعد از آنکه روال قانونی طی شد، نسبت به قطع آنها اقدام شد. متاسفانه ۴۸ ساعت پیش از قطع آنها به دلیل عدم ایستایی، درختان در حال سقوط بودند که تصمیم گرفته شد، اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

شهردار منطقه ۱۱ درباره اینکه چرا شهرداری شبانه تصمیم به قطع این درختان گرفته شده است، افزود: چون در روز حجم ترافیکی زیاد است و ممکن است موجب آسیب به عابر پیاده و وسایل نقلیه شود به همین دلیل بسیاری از عملیات شهرداری در شب اتفاق می‌افتد.

آبادیان ادامه داد: شهرداری هر ساله در امتداد خیابان ولیعصر درختان چناری کشت می‌کند. شهرداری ۴۳ درخت را جایگزین هفت درخت قطع شده کرده است.

او همچنین درباره اینکه چه تعداد از درختان چنار ولیعصر باقی مانده‌اند، ‌گفت: مسافت میدان راه آهن تا میدان تجریش ۱۸ کیلومتر است که به ازای هر دو متر یک درخت چنار و نزدیک به ۱۸ هزار درخت در این مسافت کاشت شده بوده است اما با ایجاد تقاطع‌ها در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار درخت چنار همچنان موجود است.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد:‌ شهرداری تهران هر ساله به نمایندگی سازمان پارک‌ها و زیر نظر هیات علمی دانشگاهی بحث‌های آفت شناسی و کشت دوباره متناسب با نیاز گذر ولیعصر را انجام می‌دهد. با توجه به حساسیت موجود، ‌ شهرداری متوجه شده که شهروندان از این درختان به عنوان میراث معنوی و طبیعی یاد می‌کنند، بنابراین هیات علمی در سازمان‌ پارک‌ها مستقر کرده است تا این موضوع را مانیتور کنند و با توجه به نیاز، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

بر اساس این گزارش،‌ درختان خیابان ولیعصر (عج) به واسطه قدمت 100 ساله‌شان در فهرست ثبت ملی قرار گرفته‌اند و این خیابان به عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه مشهور است.

20103

کد خبر: 654239

وب گردی

وب گردی