در نخستین جلسۀ آئین‌نامۀ چهارمین دورۀ جایزۀ فرهنگستان به مطبوعات، مقرر شد کتاب «فرهنگ املایی خطّ فارسی» در وبگاه فرهنگستان زبان بارگذاری شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وبگاه فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نخستین جلسۀ آئین‌نامۀ چهارمین دورۀ جایزۀ فرهنگستان به مطبوعات، در خردادماه 1395، با حضور دکتر غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، برگزار شد.

در این جلسه، علاوه بر طرح مسائل کلی مربوط به این جایزه که هم‌زمان با جشنوارۀ مطبوعات به نشریات برگزیده اعطا می‌شود، مقرر شد که کتابفرهنگ املایی خطّ فارسی به‌صورت پی‌دی‌اف بر روی وبگاه فرهنگستان بارگذاری شود. با توجه به اینکه یکی از معیارهای ارزیابی جایزۀ فرهنگستان به مطبوعات «رعایت نکات ویرایش فنّی، شامل در نظر داشتن دستور خطّ فرهنگستان و نداشتن غلط‌های املایی و حروف‌نگاری و فاصلۀ کلمات» است، این تصمیم اتخاذ شد تا اصحاب جراید و نشریات در سراسر کشور بتوانند از مصوّبات فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزۀ رسم‌الخط آگاهی یابند و از آن بهره ببرند.

کتاب فرهنگ املایی خطّ فارسی شامل بیش از سی‌هزار واژۀ مرکّب است که رسم‌الخطّ آن‌ها بر اساس مصوّبات فرهنگستان در این مجموعه درج شده است.پیش از این کتاب دستور خطّ فارسی مصوّب فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز بر روی وبگاه فرهنگستان قرار گرفته بود. علاقه‌مندان برای دریافت این دو کتاب می‌توانند به نشانی‌های زیر مراجعه کنند:

http://www.persianacademy.ir/UserFiles/File/fe1394.pdf

http://www.persianacademy.ir/UserFiles/File/D_Final.zip

502502

کد خبر: 654259

وب گردی

وب گردی