جدیدترین ضریب تاثیر مجلات ایرانی در پایگاه بین المللیISI منتشر شد

جدیدترین مقادیر ضریب تاثیر (Impact Factor) مجلات ISI ایرانی گروه علوم پزشکی مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی به تازگی توسط موسسه Thomson Reuters (ISI) منتشر شد.

به گرارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر پیام کبیری رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت گفت: شاخص ضریب تاثیر یا همان (IF) Impact Factor برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط گارفیلد بنیان‌گذار موسسه ISI برای ارزیابی نشریات تعریف شد.

او افزود: این شاخص به صورت میانگین تعداد ارجاعات انجام شده به مقالات منتشرشده در یک مجله علمی در طول یک دوره زمانی معین‌ دوساله تعریف‌ شده ‌است که برای ویرایش ۲۰۱۵ آن، در واقع تعداد استنادات ۲۰۱۵ هر مجله به تعداد مقالات منتشرشده قابل استناد آن در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ تقسیم شده است.

کبیری گفت: این شاخص که در فارسی «ضریب تاثیر» ترجمه شده است، فقط درمورد نشریات نمایه‌شده در بانک اطلاعاتی Web of Science و توسط موسسه ISI در ماه ژوئن و یا ژولای هرسال محاسبه و منتشر می‌شود.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، گفت: در میان مجلات علوم پزشکی کشور در وزارت بهداشت، ۲۰ مجله دارای شاخص (IF) Impact Factor (ضریب تاثیر) از ۲.۲۸۰ تا ۰.۳۲۲ هستند.

او گفت: بیشترین مقدار IF مربوط به مجله Iranian Journal of Environmental Health Science & Engineering با عدد ۲.۲۸۰ بوده و دو مجله Hepatitis Monthly و Daru رتبه‌های دوم و سوم مجلات علوم پزشکی کشور براساسIF هستند.

اطلاعات مقایسه‌ای و تحلیلی این مجلات به شرح جدول زیر است:

20104

کد خبر: 654418

وب گردی

وب گردی