جستجو برای یافتن کارگر مفقودالاثر حادثه شهران  همچنان ادامه دارد

معاون شهردار تهران از پر شدن گودال حاصل از انفجار لوله گاز در منطقه شهران خبر داد و گفت: جستجو برای یافتن کارگر مفقودالاثر در تونل مترو همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران هماهنگی بین بخشی دستگاه ها مشهود بود، گفت: از ساعات اولیه حادثه ستاد مدیریت بحران با حضور تمامی دستگاه ها از جمله نماینده دادستان کشور، شهرداری تهران، نیروی انتظامی، راهور ، ادارات آب، برق، گاز و تلفن برگزار شد و به خوبی مدیریت بحران در منطقه اجرا شد.

او با اشاره به اینکه شرکت برق در اولین اقدام با توجه به از بین رفتن دکل های برق، اقدام به رفع مشکل قطع برق در منطقه کرد، ادامه داد: حضور تمامی مسئولان در همان دقایق ابتدایی حادثه و مدیریت بحران جای تشکر دارد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه اقدامات تکمیلی برای برقراری امکانات آب، گاز و تلفن در دست اجراست، گفت: راه اندازی خطوط تلفن ثابت با توجه به از بین رفتن فیبر نوری و کابل ها زمانبر است اما با نصب دکل سیار خطوط تلفن همراه فعال شده است.

او با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حین و بعد از حادثه انجام شده است، افزود: این درحالیست که باید در خصوص جبران خسارت آسیب دیدگان این حادثه نیز پس از تعیین تکلیف اقدام شود .

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه علت وقوع حادثه در دست بررسی کارشناسی است، گفت: اینکه اعلام می شود حفاری تونل مترو علت حادثه است قویاً تکذیب می شود چرا که از دو ماه گذشته عملیات حفاری تونل خط ٦ مترو در این محدوده به اتمام رسیده و لاینینگ تونل در دست اجراست. از سوی دیگر تونل مترو ٢٥ متر زیر زمین است این در حالیست که لوله گاز در عمق ١.٥ تا ٢ متری سطح زمین قرار دارد .

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه اکنون گودال ناشی از حادثه پر شده است، گفت: پس از اتمام عملیات کابل کشی و لوله کشی های شرکت های خدماتی، اقدام به روکش آسفالت در محل خواهد شد.

او ادامه داد: در این حادثه ٥ نفر دچار آسیب های جزیی شدند که ٤ نفر آتش نشانان حاضر در محل بودند که به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند، این در حالی است که گفته می شود یک نفر از کارگران مترو در زیر آوار محبوس شده است اما باقی کارگران با توجه به زمان سحر و نماز و تعویض شیفت در داخل تونل نبودند.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه آواربرداری در تونل مترو همچنان ادامه دارد، گفت: تا این لحظه هنوز جسدی از داخل تونل پیدا نشده است.

او افزود: به هر حال در زیر معابر دچار مشکلاتی هستیم. به عنوان مثال حفره هایی در بعضی نقاط داریم که به دلیل ریزشی بودن قنوات بوجود امده اند و در نقاطی انبارهای چاه های جذبی ساختمان ها ، در مواردی نشتی لوله های اب و... سبب می شود اطمینان کامل از سلامت تاسیسات زیرزمینی ما کم شود.

20103

کد خبر: 654429

وب گردی

وب گردی