متخصصان داخلی موفق به طراحی و ساخت شناور شدند

معاون فنی و نگهداری بنادر گیلان گفت: طراحی و ساخت شناور توسط متخصصان داخلی از خروج ارز جلوگیری کرده و باعث افزایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، مهندس الماسی گفت: در راستای ساخت قطعات تجهیزات دریایی و خشکی و مخابراتی این معاونت، اقدام به ساخت بخشی از نیاز های قطعاتی یدکی تجهیزات فوق از طریق متخصصان داخلی کرده است.

او گفت: کندانسورهای لایروبهای یاسین و رشیدی که پیش از این از خارج وارد می‌شد توسط کارگاهها و متخصصان داخلی ساخته و با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که کمتر از یک چهارم قیمت مشابه خارجی و با کیفیت مشابه خارجی صورت گرفته و از خروج ارز جلوگیری کرده و باعث افزایش توانمندی تولیدکنندگان داخلی شده است.

معاون فنی و نگهداری بنادر گیلان، همچنین از مهمترین اقدامات معاونت فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به ساخت پانتول و شوتر تخلیه مواد لایروبی اشاره و بیان کرد: نظر به اینکه کلیه لایروبها به منظور ساخت، ایجاد بنادر و استحصال اراضی، نگهداری کانال‌ها و حفظ عمق لازم جهت تردد شناورها و کشتیرانی مورد بهره برداری قرار می گیرند لذا با ساخت پانتون و شوتر مورد نظر امکان بهره‌برداری از لایروبهای کاتر ساکشن بندر ساز این امکان فراهم شد.

او گفت: تمام مراحل مطالعات، طراحی و ساخت این شناور توسط متخصصان داخلی و همکاران این اداره کل و شرکت سازنده داخلی صورت گرفته است.

الماسی در خصوص صرفه جویی ارزی ساخت این شناور نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه تمام شده این شناور دویست میلیون تومان بوده از طریق امکانات و پتانسیل موجود این اداره کل ساخته شده که بیش از دهها میلیارد تومان صرفه جویی ارزی در برداشته و باعت تقویت دانش و تخصص بومی شده است.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان گیلان در خصوص تعمیرات اسامی جرثقیل های ریلی ساحلی نیز گفت: ما توانستیم با نیروهای داخلی تعدادی از جرثقیل های ریلی ساحلی را تعمیرات اساسی کنیم که این کار منجر به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و مانورینگ جرثقیل‌ها و کاهش میزان مصرف برق آنها شد .

20104

کد خبر: 654470

وب گردی

وب گردی