اخشابی:هر سال یک اثر را به محضر حضرت ثامن الحجج(ع) پیشکش می کنم

مجید اخشابی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در فضاسازی معنوی متأثر از فرهنگ رضوی در سطح جامعه تأثیر فراوانی دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این جشنواره، مجید اخشابی درباره چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: برگزاری جشنواره امری ارزشمند و مبارک است که وجه مردمی آن باعث شده تا شاهد افزایش میزان ارادت ها و احساسات قلبی مخاطبان به امام رضا(ع) باشیم.

مجید اخشابی، در پاسخ به این سوال که آیا می توان از هنر موسیقی برای عرضه معارف اهل بیت(ع) استفاده کرد، گفت: یقیناً این مطلب صادق است و همه هنرها این ظرفیت را دارند که محمل پیام باشند و انتقال پیام از طریق هنر به راحتی و سرعت امکانپذیر است؛ چراکه در هر هنری امکان اینکه پیامی مستتر باشد، وجود دارد و در موسیقی بیشتر چراکه از ظرفیت شعر و کلمه استفاده کرده و آنچه را لازم است شنونده دریابد عرضه می کند و تاثیری به مراتب بیشتر از شیوه های مستقیم دارد.

وی اظهار کرد: من هم در کارهایم سعی کرده ام محتوا و هدفی را دنبال کنم گاهی این محتوا ارزشی و آئینی بوده و زمانی مفاهیم عرفانی و اجتماعی را دستمایه کار و موسیقی را محفلی برای انتقال این مفاهیم قرار داده ام و اساسا اعتقاد دارم اگر موسیقی بدون مفهوم و محتوا تولید و شنیده شود، خیلی ارزشمند نیست و ارزش تکرار را ندارد.

اخشابی در تشریح بازخوردهای مخاطب در کارهایی که برای حضرت رضا(ع) خوانده است، تصریح کرد: برای من در وهله نخست عشق و ارادت شخصی به محضر حضرت رضا(ع) در تولید و هدیه کردن ترانه های رضوی اهمیت دارد نه پیامی که از سوی مخاطب دریافت می کنم، و در اولویت های بعدی بازخورد مردمی این آثار من را دلگرم می کند برای انجام کارهای بعدی که به لطف خدا تاثیر خوبی در پی داشته و مخاطبان با استقبال بسیار خوبی پذیرای کارهای اینچنینی می شوند و همین باعث شده من هر سال یک اثر را به محضر حضرت ثامن الحجج(ع) پیشکش کنم.

این خواننده ادامه داد: امسال نیز کاری را برای ایام ولادت امام رضا(ع) در نظر دارم، و چه از سوی نهادهای ذیربط حمایتی صورت بگیرد چه نگیرد من با همان عشق و علاقه قلبی که گفتم این هدیه را به محضر امام رئوف(ع) هدیه می کنم.

وی درباره محور ترانه امسال خود برای امام رضا(ع) بیان کرد: هنوز در مرحله پیش تولید هستم و به قطعیت نرسیده ام اما همچون سال های گذشته یک حقیقت مرتبط با حضرت(ع) را مد نظر دارم، برای مثال در قطعه «سکوت مهربون» بیان حس و حال موجود در فضای حرم توصیف شد یا در قطعه «رمز عبور» راهگشا بودن نام مبارک امام رضا(ع) در همه معبرهای زندگی را محور قرار دادم و یا در سال گذشته در قطعه اهدایی مسافری تصویر شد که قصد زیارت دارد و اتفاقاتی برایش می افتد و نهایتا به حرم امام(ع) می رسد.

508502

کد خبر: 654600

وب گردی

وب گردی