تداوم گرد و غبار در خوزستان، ایلام و بوشهر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به به افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق از تداوم گرد و غبار استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه انتظار داریم از فردا (دوشنبه 31 خرداد) از شدت گرد و غبار کشور کاسته شود، گفت: در حال حاضر با شکل‌گیری توده گرد و غبار در شمال عراق ولی سامانه هواشناسی طوری در حال گردش بود که گرد و غبار زیادی به کشور ما انتقال نیافت و انتظار داریم از فردا مسیر حرکت گرد و غبار تولیدی در عراق به سمت کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مثل عربستان باشد و خیلی به سمت ایران نیاید.

آذربایجان شرقی و غربی امروز در معرض گرد و غبار

او با تاکید بر اینکه غلظت گرد و غبار در روزهای آینده رو به کاهش است، افزود: با این وجود احتمال اینکه گرد و غبار تولید شده طی بعدازظهر امروز و فردا به آذربایجان غربی و شرقی منتقل شود، وجود دارد. بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و مدل‌های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور، در بعدازظهر امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: تصاویر دریافتی از ماهواره ، توده گرد و خاک را در شمال عراق نشان می‌دهد که احتمال وقوع این پدیده در بعدازظهر امروز در برخی نقاط شمال غرب و غرب شامل استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه وجود دارد. در روز دوشنبه نیز به سبب افرایش سرعت وزش باد در جنوب عراق، پدیده گرد و غبار در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در سه روز آینده در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، گاهی با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد، همچنین طی همین مدت بارش پراکنده برای سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان اینکه طی سه روز آینده برای نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک بویژه برای منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، اصفهان ، تهران و سمنان بویژه در بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: تصاویر دریافتی ماهواره توده گرد و خاک را بر روی شمال کشور عراق نشان می‌دهد. بنابراین در بعدازظهر امروز احتمال وقوع این پدیده در برخی نقاط شمال غرب و غرب وجود دارد. در روز دوشنبه 31 خرداد، با افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق، پدیده گرد وخاک در جنوب غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، سواحل و بخش‌های میانی خلیج فارس و بخش‌های شرقی دریای عمان امروز مواج خواهد بود.

او در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز گفت: آسمان تهران در روز دوشنبه 31 خرداد، صاف، در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداکثر و حداقل دمای 36 و 23 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه اول تیر، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک با حداکثر و حداقل دمای 38 و 34 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

20103

کد خبر: 654610

وب گردی

وب گردی