مواد مخدر در زندان هم  به  دست زندانیان می‌رسد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان تهران گفت: در مواردی مشاهده شده که در زندان هم مواد مخدر به دست زندانیان رسیده و در آنجا مصرف می‌شود که با این موارد به محض مشاهده، برخورده شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان تهران گفت: در مواردی مشاهده شده که در زندان هم مواد مخدر به دست زندانیان رسیده و در آنجا مصرف می‌شود که با این موارد به محض مشاهده، برخورده شده است.

محمد رضا آذرنیا در خصوص همکاری‌های انجام شده میان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در ایران با اشاره به امضای تفاهم نامه‌مشترک با دفتر مذکور در راستای پیشگیری از اعتیاد در میان زندانیان گفت: براساس این طرح با دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل در راستای بازتوانی و توانبخشی زندانیان همکاری می‌کنیم که البته بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

او با بیان اینکه این تفاهم‌نامه اجرایی نشده و بنا داریم؛ طی سال جاری آن را به مرحله اجرا برسانیم، ادامه داد: در مواردی مشاهده شده که در زندان هم مواد مخدر به دست زندانیان رسیده و در آنجا مصرف می‌شود که با این موارد به محض مشاهده برخورده شده است، اما ضروری است؛ این افراد تحت آموزش قرار گیرند.

دبیرکمیته پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران نیز درخصوص این طرح گفت: اداره کل زندان‌های استان تهران در راستای انجام وظایف خود و با توجه به حوزه فعالیت ما که پیشگیری از اعتیاد است، این درخواست را داشت که بتواند از ظرفیت‌های سازمان ملل برای موضوع آموزش‌های پیشگیرانه در زندان‌های استان تهران استفاده کند.

آموزش پیشگیری از اعتیاد به زندانیان و خانواده آنان

او با تاکید براینکه گروه های هدف این طرح زندانیان غیر معتاد و خانواده‌های آنان است،گفت: هدف این طرح آن است که افراد خانواده زندانیان که آلوده به مواد مخدر نیستند، تحت پوشش این طرح قرار داده شوند تا از ابتلا به اعتیاد افراد غیرآلوده‌ای که در محیط زندان در کنار زندانیان دارای اعتیاد قرار می‌گیرند، پیشگیری کنیم.

او با بیان اینکه در این طرح کل زندان‌های تهران مدنظر هستند، گفت: تاکنون دفتر سازمان ملل در تهران طرح‌هایی را برای دستگاه‌های مختلف در بحث مبارزه با مواد مخدر اجرا کرده است. با توجه به اینکه دوستان ما در دفتر سازمان ملل همه ایرانی هستند؛ بعضا از اساتید این دفتر در امور مختلف از جمله تربیت کادر متخصص استفاده می‌شود.

دبیرکمیته پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: در این راستا اداره کل زندان‌های استان تهران مد نظر داشت که از ظرفیت دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در ایران در مباحث اعتباری طرح و از ظرفیت متخصصان آن بهره بگیرد.

او گفت: بحث مراقبت‌های پس از خروج از زندان، مد نظر ما نیست و در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد فعال هستیم و آنچه برای ما مهم است؛ آموزش پیشگیری به خانواده زندانیان و نیز زندانیان غیر معتاد است؛ یعنی اگر فرد زندانی آلوده به مواد مخدر باشد، هدف ما خانواده وی است که مبتلا به اعتیاد نشوند.

105105

کد خبر: 654631

وب گردی

وب گردی